Siirry suoraan sisältöön

Hoida korttiasiat kätevästi itse

Useita korttiisi liittyviä tarpeita voit hoitaa itse silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Esimerkiksi uuden kortin tilaaminen ja korttisi tunnusluvun tarkistaminen onnistuvat helposti verkkopankissa.

Näitä korttiin liittyviä asioita voit hoitaa helposti itse

 

  Aihe S-mobiili Verkkopankki
Uusi kortti x x
Kortin uusinta   x
Luotollinen kortti x x

 

  Aihe S-mobiili Verkkopankki
Visan e-laskun tilaus x x
Vähimmäislyhennyserän muutos x  x 
Luottolaskun eräpäivän muutos       x   x
  1. Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse Kortit-välilehdeltä kohta Omat kortit.
  2. Valitse irtisanottava kortti.
  3. Valitse kortin Tiedot ja asetukset -välilehti.
  4. Paina Lopeta kortti -painikkeesta. Huomaathan, että kortin lopetus irtisanoo korttisopimuksen eli kyseistä korttia ei voi tämän jälkeen enää uusia.
  5. Vahvista kortin lopetus tunnuslukutaulukolla tai S-mobiililla. Lopetettu kortti näkyy verkkopankissa kuukauden ajan statuksella ”suljettu”, jonka jälkeen se poistuu näkyvistä.
  1.  Kirjaudu S-mobiiliin ja valitse sovelluksen alareunasta kohta Pankki.
  2. Avaa välilehti Kortit.
  3. Valitse irtisanottava kortti ja avaa kortin asetukset painamalla kortin kuvaketta.
  4. Valitse kohta Kortin sulkeminen.
  5. Paina Lopeta kortti -painikkeesta. Huomaathan, että kortin lopetus irtisanoo korttisopimuksen eli kyseistä korttia ei voi tämän jälkeen enää uusia.
  6. Vahvista kortin lopetus syöttämällä S-mobiilisi tunnusluku. Lopetettu kortti näkyy S-mobiilissa kuukauden ajan statuksella ”suljettu”, jonka jälkeen se poistuu näkyvistä.
Jos korttisi katoaa, toimi näin
Jos pankki- tai luottokorttisi katoaa tai varastetaan, sulje se heti soittamalla pankkien yhteiseen korttien sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm), joka on avoinna 24 h/vrk. Vastuu kortin mahdollisesta väärinkäytöstä siirtyy ilmoitushetkellä sinulta S-Pankille. Ulkomailta soitettaessa +358 20 333.
Model.AnchorLinkTargetDescription vinkit

Vinkit turvalliseen kortin käyttöön

Pidä korttisi PIN-koodi tallessa ja vain omana tietonasi! Jos epäilet tunnuslukusi joutuneen vääriin käsiin, vaihda se mahdollisimman pian. Unohtuneen tunnusluvun voit tarkistaa S-mobiilissa ja verkkopankissa kerran maksutta (sen jälkeen 1 €/kerta) tai vaihtaa tunnusluvun kokonaan uuteen, omavalintaiseen tunnuslukuun (palvelumaksu 10 euroa).Vaihtoehtoisesti voit tilata nykyisen tunnuslukusi postitse kotiosoitteeseesi verkkopankista, S-mobiilista, asiakaspalvelupisteistämme tai soittamalla asiakaspalveluumme (palvelumaksu 5 euroa). Huomaathan, että tunnusluvun tilaaminen puhelimitse edellyttää tunnistautumista S-mobiili-sovelluksella tai verkkopankkitunnuksilla. Asiakaspalvelupisteellä tunnusluvun tilaaminen edellyttää S-mobiililla tunnistautumisen tai virallisen henkilöllisyystodistuksen. Tutustu ohjeisiin

Luottokortilla saat tarvittaessa lisää maksuaikaa ostoksillesi. Juuri itselle sopiva luottoraja tekee esimerkiksi matkustamisesta huolettomampaa.  Jos haluat hakea korotusta korttisi luottorajaan, se onnistuu sekä S-mobiilissa että verkkopankissa. Lue lisää

Voit asettaa kortillesi vuorokausikohtaisen osto-, nosto- ja verkkomaksurajan sekä maarajauksen. Turvarajoja voit muuttaa itse maksutta verkkopankissa tai S-mobiilissa niin usein kuin haluat. Näin muutat turvarajoja

Tilin saldon voi tarkistaa helposti S-mobiilissa ja verkkopankissa. S-mobiilissa voit myös ottaa käyttöön saldohälytykset kohdasta Minä > Ilmoitukset.

Halutessasi voit siirtää tilillesi rahaa tilisiirtona tai ohjata esimerkiksi palkkasi tulemaan S-Pankkiin. Löydät S-Pankin tilinumerosi verkkopankista ja S-mobiilista. S-mobiilin voit ladata maksutta puhelimellesi sovelluskaupasta. Tutustu verkkopankkiin ja S-mobiiliin

S-mobiilissa voit ottaa käyttöön ilmoitukset sekä onnistuneista että hylätyistä korttitapahtumista. Saat siis tiedon esimerkiksi, kun korttisi turvaraja ylittyy. Ota ilmoitukset käyttöön S-mobiilissa kohdassa Minä > Ilmoitukset.

Voit tarvittaessa muuttaa korttisi turvarajoja S-mobiilissa kortin asetuksissa.

Ilmoituksien käyttöönotto edellyttää S-mobiilin version (2.33.2) sekä verkkoyhteyden. 

Kortin käyttäminen on turvallista, kun pidät mielessä muutamat perusasiat. Tärkeintä on muistaa, että tunnuslukua tai korttitietoja ei saa luovuttaa kenellekään. Tutustu ohjeisiin

Tee kortin katoamisilmoitus ensisijaisesti 24 tuntia vuorokaudessa avoinna olevaan sulkupalveluun. Voit tehdä katoamisilmoituksen myös verkkopankissa tai S-mobiilissa sekä asiakaspalvelupisteissä niiden aukioloaikoina. Pankkien yhteisen sulkupalvelun numero on

  • Suomesta soitettaessa: 020 333 (pvm/mpm)
  • ulkomailta soitettaessa: +358 20 333 tai +358 800 1 2400 (pvm/mpm)

Katso myös muut hyödylliset linkit

S-mobiili ja verkkopankki ovat aina auki

Kirjaudu S-mobiiliin

Jos sinulla ei ole vielä S-mobiilia, voit ladata sen puhelimesi sovelluskaupasta. Saat sovelluksen käyttöösi S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, kun sinulla on tili ja verkkopankkitunnukset S-Pankissa.

Näin saat verkkopankkitunnukset

Usein kysyttyä