Siirry suoraan sisältöön

Voinko muuttaa luottolaskuni eräpäivää?

Kyllä. Voit muuttaa eräpäivää helposti itse S-mobiilissa tai verkkopankissa.

Käytännössä luottokortin laskun eräpäivä voi olla kuukauden 15. päivä tai kuukauden viimeinen päivä. Voit valita näistä itsellesi sopivan ja tehdä muutoksen S-mobiilissa tai verkkopankissa. Huomaathan, että vaihtaessasi laskun eräpäivää, vaihtuu myös luoton laskutuskausi. Eli aika, jolta lasku muodostuu. Jos laskun eräpäivä on kuukauden 15. päivä, laskutuskausi on edellinen täysi kalenterikuukausi. Jos taas laskun eräpäivä on kuukauden viimeinen päivä, on laskutuskausi edellisen kuukauden 15. päivästä kyseisen kuukauden 14. päivään.

Huomaathan, että laskun eräpäivää ei voi muuttaa luoton laskutuspäivänä tai kahtena peräkkäisenä kuukautena. Luoton maksujen on myös oltava ajan tasalla ja luotto ei voi olla ylitetty.

Muutos tulee voimaan aikaisintaan seuraavalle luottolaskullesi. Muutoksesta veloitetaan palveluhinnastomme mukaisesti.

 

Näin muutat eräpäivää S-mobiilissa

  1. Avaa S-mobiili ja mene S-Pankki-osioon.
  2. Valitse Kortit-valikosta kortti, jonka eräpäivää haluat muuttaa.
  3. Avaa Tiedot ja asetukset -valikosta kohta Luottolaskun eräpäivä.
  4. Valitse laskusi uusi eräpäivä ja vahvista muutos.

 

Näin muutat eräpäivää verkkopankissa

  1. Valitse Kortit > Omat kortit.
  2. Klikkaa korttinumeroa luottokorttisi kohdalta.
  3. Valitse Tiedot ja asetukset > Laskun eräpäivä > Muuta eräpäivää.
  4. Valitse laskusi uusi eräpäivä ja vahvista muutos tunnusluvulla.