Ostoturva koskee esimerkiksi seuraavia tilanteita:
- verkkokaupasta tilaamaasi tuotetta ei toimiteta, tuote saapuu vahingoittuneena tai saat väärän tuotteen
- kauppias veloittaa maksun väärin, esimerkiksi kaksinkertaisena
- konsertti peruuntuu
- matkatoimisto tai lentoyhtiö menee konkurssiin ennen matkaasi tai sen aikana
Ostoturva koskee sekä suomalaisia että ulkomaisia kauppoja. Voit hakea korvausta minkä hintaisesta ostoksesta hyvänsä – korvattavan tavaran tai palvelun hinnalle ei ole ylä- tai alarajaa. Kortin luottoraja kannattaa pitää sinulle sopivalla tasolla, jotta voit tehdä hankinnat joustavasti yllättävissäkin tilanteissa. Kortin luottorajaa voit muuttaa helposti verkkopankissa.
Toimi ongelmatilanteissa näin:
- Ota ensin yhteyttä kauppiaaseen
Ongelmatilanne on aina ensin pyrittävä selvittämään suoraan kauppiaan kanssa. Kannattaa myös säilyttää kaikki kauppaa koskevat tositteet, kuten tilausvahvistus, maksukuitti, kuvaus ostetusta tuotteesta tai palvelusta sekä mahdollinen kauppiaan kanssa käyty viestikeskustelu. - Tee korttiveloituksesta reklamaatio S-Pankille
Mikäli et pääse korvauksesta yhteisymmärrykseen kauppiaan kanssa, tee korttiveloituksesta kirjallinen reklamaatio S-Pankille mahdollisimman pian.
Ohjeet reklamaation tekemiseen:
1. Kirjaudu verkkopankkiin.
2. Mene Asiakaspalvelu-välilehdelle ja klikkaa Lähetä viesti S-Pankin Asiakaspalveluun ».
3. Valitse aiheeksi Visa-kortit ja S-Laina ja tarkenna valitsemalla Korttiostojen reklamaatiot.
4. Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet. Voit katsoa viestissä tarvittavat tiedot verkkosivuillamme olevasta reklamaatiolomakkeesta.
5. Lähetä reklamaatio.
Verkkopankkitunnukset hukassa? Näin voit uusia tunnuksesi
Reklamaatio on mahdollista tehdä myös asiakaspalvelupisteessä.