Siirry suoraan sisältöön

Miten voin lopettaa korttini?

Jos sinulla on ylimääräinen kortti, voit lopettaa sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit lopettaa kortin helpoiten lähettämällä viestin verkkopankissa. Voit myös palauttaa kortin asiakaspalvelupisteellemme tai soittaa asiakaspalveluumme.

Voit lopettaa kortin, kun kaikki sillä tekemäsi ostot näkyvät tilitapahtumissasi. Jos jokin osto on vielä veloittamatta, korttia ei voi lopettaa. 

Kortin lopettaminen verkkopankin viestillä
  1. Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse Asiakaspalvelu -välilehdeltä Kirjoita viesti.
  2. Valitse viestin aiheeksi Visa-kortit ja S-Laina ja tarkenna valitsemalla Kortteihin liittyvät muutokset ja kyselyt.
  3. Kirjoita viestiin kortin, jonka haluat lopettaa, päällä näkyvästä korttinumerosta neljä viimeistä numeroa. Älä kirjoita viestiin kokonaista korttinumeroa. Kerro viestissä myös lyhyesti, miksi haluat lopettaa korttisi.
  4. Saat asiakaspalvelustamme vahvistuksen kortin lopettamisesta vastausviestillä noin kolmen arkipäivän kuluessa. Kun olet saanut viestin, voit tuhota kortin leikkaamalla sen sirun ja magneettijuovan kohdalta ja hävittämällä palat.
Muistathan, että pankki- ja luottokortit ovat henkilökohtaisia. Voit lopettaa vain omissa nimissäsi olevia kortteja. Kortinhaltijan tulee itse pyytää kortin lopettamista. Jos luottokortillasi on rinnakkaiskortti toisella henkilöllä, voimme lopettaa sen samalla pääkortin kanssa. Alaikäisen lapsen kortti voidaan lopettaa molempien huoltajien pyynnöstä.