Siirry suoraan sisältöön

Näin saat tunnukset verkkopankkiin

Henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset ovat avain S-Pankin monipuolisiin palveluihin. Samoilla tunnuksilla voit hoitaa pankkiasioitasi verkkopankissa. Niillä saat käyttöösi myös puhelimeen ladattavan S-mobiili-sovelluksen.

Jos sinulla ei ole vielä S-Pankin tunnuksia

Voit hakea verkkopankkitunnuksia asiakaspalvelupisteissämme, jotka palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Verkkopankkitunnukset ovat uudelle asiakkaalle maksuttomat.

Varaa aika

Katso lähin toimipaikka

S-mobiilin pankkipalvelut saat nyt käyttöösi myös toisen pankin verkkotunnuksilla tai mobiilivarmenteella

Näin haet verkkopankkitunnuksia

Näin tarkistat tai uusit tunnuksesi

Voit uusia verkkopankkitunnuksesi verkossa, puhelimitse tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme riippuen siitä, mikä osa tunnuksistasi puuttuu. 

Verkkopankkitunnuksesi koostuvat kolmesta osasta: 

Käyttäjätunnus löytyy pankkitunnussopimukseltasi tai pankkitunnussopimuksen tekemisen yhteydessä saamaltasi erilliseltä kirjeeltä. Löydät käyttäjätunnuksen myös S-mobiilin Minä-osiosta S-Pankin palvelut-otsikon alta kohdasta Tarkista verkkopankin käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksessa on 6–8 numeroa.

Voit tarkistaa käyttäjätunnuksesi myös tunnistautumalla toisten pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Jos et löydä käyttäjätunnustasi, uusimme verkkopankkitunnuksesi kokonaan (5 euroa). Voit hakea uusia tunnuksia käymällä lähimmässä asiakaspalvelupisteessä. Tunnusten uusimista varten tarvitset passin tai henkilökortin.

Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat heti mukaasi, mutta turvallisuussyistä uusi tunnuslukutaulukko postitetaan kotiosoitteeseesi noin viikon kuluessa. Varaamalla ajan asiakaspalvelupisteeseen voit hoitaa asiasi jonottamatta. Voit asioida halutessasi myös ilman ajanvarausta. Varaa aika

Salasana on 4–6 merkkiä pitkä numerosarja, jonka olet valinnut itse. Huomioithan, että turvallisuussyistä salasana lukitaan, mikäli syötät sen 5 kertaa väärin. 

Jos salasanasi on hukassa ja haluat tilata uuden, tarvitset käyttäjätunnuksen sekä tunnuslukutaulukon. Voit tilata kertakäyttöisen salasanan verkossa (2,50 €) tai palauttaa salasanan asiakaspalvelupisteessä (5 €) 

Tilaa uusi salasana tunnistautumalla toisten pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella
Tilaa salasana verkossa tunnistautumalla S-Pankin pankkitunnuksilla

Paperimuodossa oleva tunnuslukutaulukko sisältää kertakäyttöisiä tunnuslukuja, jotka kysytään satunnaisessa järjestyksessä. Kirjautuminen tai maksu vahvistetaan tarvittaessa tekstiviestinä lähettävän vahvistuskoodin avulla. Tunnuslukutaulukolla asioidessasi tarvitset siis laitteen, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä. Mikäli tunnuslukutaulukko on hukassa, tarvitset uuden tilaamiseen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Voit tilata tunnuslukutaulukon verkossa (2,50 €), tai S-Pankin asiakaspalvelupisteessä (5 €).

Tilaa uusi tunnuslukutaulukko tunnistautumalla toisten pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella
Tilaa tunnuslukutaulukko verkossa

Säilytä tunnuslukutaulukko, vaikka käyttäisitkin S-mobiilin tunnistamista.

Toimi näin

Asiakaspalvelupisteessä

Käyttäjätunnus löytyy pankkitunnussopimuksestasi. Jos se on kadonnut, uusimme verkkopankkitunnuksesi kokonaan. Voit hakea uusia tunnuksia lähimmässä asiakaspalvelupisteessä. Kun varaat ajan, voit hoitaa asiasi jonottamatta. Halutessasi voit asioida myös ilman ajanvarausta.

Varaa aika

Verkkopankkitunnusten uusimista varten tarvitset passin tai henkilökortin. Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat heti mukaasi, mutta turvallisuussyistä uusi tunnuslukutaulukko postitetaan kotiosoitteeseesi muutaman arkipäivän kuluessa. Tunnusten uusimisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen 5 euron maksun.

Verkossa 

  1. Tilaa salasana tunnistautumalla muiden pankkien tunnksilla tai mobiilivarmenteella

    tai 

    Tilaa salasana tunnistautumalla S-Pankin pankkitunnuksilla
  2. Salasana lähetetään OmaPostiin tai postitse kotiosoitteeseesi noin viikon kuluessa. Veloitamme salasanan tilaamisesta palveluhinnaston mukaisen 2,50 euron maksun.

Tarvittaessa voit uusia salasanasi myös käymällä asiakaspalvelupisteessä.

Asiakaspalvelupisteessä asioidessasi tarvitset salasanan uusimista varten passin tai henkilökortin. Salasanasi nollataan ja saat uuden käyttöösi saman tien. Salasanan palauttamisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen 5 euron maksun.

Voit myös soittaa numeroon 010 76 5800 (ma–pe kello 9–16, pvm/mpm). Tunnistautumista varten tarvitset S-mobiilin tunnistamisen. 

Tilaa uusi tunnuslukutaulukko itse vain, jos entinen on kadonnut. Jos tunnuslukusi ovat lopussa, lähetämme uuden taulukon automaattisesti. 

Verkossa

  1. Tilaa uusi tunnuslukutaulukko tunnistautumalla muiden pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella

    tai

    Tilaa tunnuslukutaulukko tunnistautumalla S-Pankin pankkitunnuksilla
  2. Saat tunnuslukutaulukon postitse noin viikon kuluessa. Tunnuslukutaulukon tilaamisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen 2,50 euron maksun.

Tarvittaessa voit tilata uuden tunnuslukutaulukon myös käymällä S-Pankin asiakaspalvelupisteessä tai puhelimitse. 

Asiakaspalvelupisteessä tunnuslukutaulukon uusimista varten tarvitset henkilöllisyystodistuksen. Saat tunnuslukutaulukon heti mukaasi. Tunnuslukutaulukon tilaamisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen 5 euron maksun.

Oletko ottanut S-mobiilin tunnistamisen käyttöön, mutta et muista asettamaasi tunnuslukua? Nyt voit uusia S-mobiilin tunnusluvun maksutta toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella S-mobiilissa.

Näin uusit S-mobiilin tunnusluvun:

  1. Avaa S-mobiili-sovellus, sisäänkirjautumissivulta klikkaa Unohtuiko tunnusluku? -linkkiä
  2. Valitse tunnistustapa (voit tässä kohtaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla)
  3. Tunnistautumisen jälkeen aseta haluamasi uusi nelinumeroinen S-mobiilin tunnusluku
  4. Valmista tuli, nyt voit kirjautua S-mobiiliin uudella tunnusluvullasi!
Osio otsikolla S-mobiililla tunnistaminen

Korvaa tunnuslukutaulukko tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä eli kasvojentunnistuksella

Kun otat käyttöösi S-mobiililla tunnistamisen, voit kirjautua verkkopankkitunnuksia vaativiin palveluihin sekä vahvistaa maksuja itse valitsemallasi tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto. Käyttöönottoa varten tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset. Käyttöönoton voit tehdä S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos sinulla on verkkopankkitunnukset ja tili S-Pankissa.

Lue lisää tunnistamisesta

Pidä huolta verkkopankkitunnuksistasi

Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset. Niitä ei tule antaa kenenkään muun, edes puolison tai perheenjäsenen käyttöön. Turvallisuussyistä tunnuksia tulee säilyttää huolellisesti ja aina erillään toisistaan. Älä tallenna verkkopankkitunnuksia käyttämällesi laitteelle vaan opettele ne ulkoa. Näin ehkäiset tunnusten joutumisen väärin käsiin.

S-Pankki ei milloinkaan kysy verkkopankkitunnuksiasi, luottokorttitietojasi tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä tai soittamalla sinulle. Jos sinulta kysytään verkkopankkitunnuksiasi esimerkiksi sähköpostissa, kyseessä on huijausviesti, johon ei pidä missään nimessä vastata. Mikäli saat tällaisen viestin, ilmoita siitä asiakaspalveluumme.

Pankkitunnusten sulkupalvelu

puh. 09 6964 6820 (pvm/mpm, 24 h/vrk)

Jos verkkopankkitunnuksesi tai puhelimesi, jossa on käytössä S-mobiililla tunnistaminen, katoavat tai varastetaan, estä viipymättä niiden käyttö soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun. Ulkomailta soitettaessa +358 9 6964 6820.

Sulkemisen jälkeen et voi enää käyttää verkkopankkitunnuksiasi tai S-mobiililla tunnistamista. Hae uusia tunnuksia asiakaspalvelupisteessämme ja ota tunnistaminen uudelleen käyttöön S-mobiilissa.