Siirry suoraan sisältöön

Hei Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvä henkilöasiakas

Odotamme sinua asiakkaaksemme yrityskaupan toteutuessa 1.12.2024. Tämän jälkeen voit hoitaa pankkiasioitasi niin verkossa kuin nykyisten S-Pankin asiantuntijoiden ja Handelsbankenista siirtyvien asiakasvastaavien kanssa. Haluamme yhdessä tehdä muutoksesta sinulle mahdollisimman sujuvan. Tältä sivulta löydät ajankohtaista tietoa palveluidesi siirtymisestä. Sivu on päivitetty 12.9.2024

Toimi näin:

Kyllä, olen jo asiakas
Jos olet jo asiakas, tarkista, että S-Pankin verkkopankkitunnuksesi ovat toiminnassa. Samalla voit tilata uuden tunnuslukutaulukon kadonneen tilalle.
En ole vielä asiakas
Jos et ole vielä S-Pankin asiakas tai olet epävarma verkkopankkitunnustesi tilanteesta, valmistele siirtyvä asiakkuutesi.

Onko sinulla jo S-Pankin asiakkuus?

Varmista hyvissä ajoin, että sinulla on S-Pankin asiakkuus ja verkkopankkitunnuksesi ovat toiminnassa ennen kuin palvelusi siirtyvät S-Pankkiin. Jos et aiemmin ole ollut S-Pankin asiakas, voit avata tarvittavat palvelut verkossa ja liittyä samalla asiakasomistajaksi. Voit halutessasi ottaa asiakasomistajan edut heti käyttöösi, kun lataat S-mobiilin puhelimeesi.

Jos sinulla on jo S-mobiili puhelimessasi, varmista että käytössäsi on sovelluksen uusin versio. Voit päivittää sovelluksen omassa sovelluskaupassasi.

S-Pankin päivittäispankkipalvelut ovat maksuttomia S-ryhmän asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Lisäksi keskittämällä asiontisi S-ryhmään, saat rahanarvoisia etuja ja kerrytät samalla tilillesi maksettavaa bonussummaa. Bonusta kertyy ostoksistasi, kun vilautat maksupäätteellä S-Etukorttia.

Jos käytössäsi on S-mobiili tai omalla nimelläsi varustettu, voimassa oleva S-Etukortti, on se merkki asiakasomistajatalouteen kuulumisesta. Jos käytössäsi ei ole kumpaakaan, asia on hyvä varmistaa.

Helpoiten voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tai asiakasomistajatalouteen kuulumisesi lataamalla S-mobiilin omasta sovelluskaupastasi. Jos tietoihisi ei ole liitetty asiakasomistajuutta, ohjataan sinut S-mobiilin käyttöönotosta asiakasomistajaksi liittymisen verkkopalveluun.

Voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tilanteen myös kirjautumalla S-käyttäjätilille (s-kayttajatili.fi), joka on S-ryhmän digitaalisiin palveluihin kirjautumisen ja tunnistautumisen väline. Jos et ole ottanut vielä S-käyttäjätiliä käyttöön, voit rekisteröityä palveluun sähköpostiosoitteella. S-käyttäjätilin Omat tiedot -osiosta näet, onko tietoihisi liitetty voimassa oleva S-Etukortti, joka merkitsee asiakasomistajatalouteen kuulumista. Palvelusta näkyy myös, onko asiakasomistajatalouteesi liitetty muita henkilöitä. Jos sinulla on S-Etukortti eli kuulut asiakasomistajatalouteen, mutta korttia ei ole liitetty S-käyttäjätiliin, voit liittää kortin käyttäjätiliisi tunnistautumalla minkä tahansa pankin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lisätietoa S-käyttäjätilistä löydät S-ryhmän verkkosivuilta https://www.s-kanava.fi/asiakaspalvelu/s-kayttajatili.

S-mobiilin ja S-käyttäjätilin lisäksi voit tarkastaa asiakasomistajuutesi myös soittamalla S-ryhmän Asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5859 ma-pe 9-16 (mpm/pvm) tai asioimalla S-ryhmän toimipaikkojen Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteellä.

Jos olet täysi-ikäinen, tulee asiakasomistajatalouden pääjäsenen, kuten perheenjäsenesi lähettää sinulle kutsu asiakasomistajatalouteen liittymisestä S-mobiilissa tai S-käyttäjätilillä. Saat pääjäsenen nimen sisältävän kutsun sähköpostiisi. Kun olet hyväksynyt kutsun sinut on liitetty asiakasomistajatalouteen. Huomioithan, että jos haluat kuulua samaan asiakasomistajatalouteen perheenjäsenen kanssa, tulee pääjäsenen kutsu hyväksyä ennen kuin valmistelet asiakkuutesi siirtymistä S-Pankkiin osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken. Tällöin järjestelmämme tunnistaa sinun kuuluvan asiakasomistajatalouteen.

Jos olet ala-ikäinen huoltajasi voi lisätä sinut asiakasomistajatalouteen hänen S-mobiilissaan tai kirjautumalla S-kanavalle osoitteessa s-kanava.fi. Jos huoltajasi on Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvä asiakas, voi hän lisätä sinut asiakasomistajatalouteen samalla, kun hän avaa omaa asiakkuuttaan S-Pankkiin osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken. S-Pankki on lähettänyt tästä lisätietoa kirjeitse syyskuussa 2024 niille asiakkaille, joita muutos koskee.

 

Haluamme helpottaa siirtymistäsi S-Pankin asiakkaaksi

Me huolehdimme suuresta osasta, mutta on kuitenkin joitakin asioita, joita emme valitettavasti voi tehdä puolestasi. Ne on listattu tiiviisti tähän. Tekemällä vaiheet annetussa aikataulussa saat S-Pankin palvelut käyttöösi, kun asiakkuutesi on siirtynyt S-Pankkiin.

Tarvitset toimivat S-Pankin verkkopankkitunnukset ennen palveluiden siirtymistä. Jos olet asiakasomistaja tai haluat liittyä asiakasomistajaksi, valmistele asiakkuutesi siirtyminen tällä sivulla. Jos olet jo asiakkaamme, voit tarkistaa, että verkkopankkitunnuksesi ovat kunnossa.

Uutena asiakkaana pääset myös avaamaan tunnukset. Samalla sinut liitetään asiakasomistajaksi ja tarvittaessa sinulle avataan S-Pankin tili ja tilataan S-Etukortti Visa.

Valmistele siirtyvä asiakkuutesi – aloita tästä

Jos haluat valmistella asiakkuutesi siirtymän liittymättä asiakasomistajaksi eikä sinulla ole S-Pankin verkkopankkitunnuksia, tee ajanvaraus S-Pankin asiakaspalvelupisteelle osoitteessa
s-pankki.fi/ajanvaraus.

S-mobiili on asiakasomistajien oma sovellus, joka löytyy jo yli kahden miljoonan suomalaisen taskusta. Tarjoamme huippulaadukkaat digitaaliset palvelut, jotka tekevät päivittäisestä pankkiasioinnista helppoa. S-mobiili mahdollistaa myös tunnistautumisen S-Pankin puhelinpalvelussa sekä S-Pankin asiakaspalvelupisteellä.

Ohjeet S-mobiilin käyttöönottoon löydät sivulta s-pankki.fi/s-mobiili.

Asiakasomistajana voit hakea S-Pankin luotollisia kortteja verkkopankissa, S-mobiilissa tai osoitteessa s-pankki.fi/visa. Sivulta löydät myös lisätiedot S-Etukortti Visa -korteista. Uutena asiakkaana voit hakea luotollista yhdistelmäkorttia (S-Etukortti Visa Credit/Debit) myös verkkopankkitunnusten avaamisen yhteydessä sivun s-pankki.fi/handelsbanken kautta. Jos et ole asiakasomistaja, voit hakea luottokorttia toimipisteessämme. Varaa aika osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus.

Jos käytössäsi on Handelsbankenin pankkikortti, saat sen tilalle S-Etukortti Visa Debit-kortin. Kortti postitetaan sinulle automaattisesti kotiisi. Tuleva kortti on debit-kortti, jolla voit maksaa monipuolisesti kotimaassa, ulkomailla ja verkossa. Turvallisuussyistä saat tunnusluvun erillisenä lähetyksenä.

Ota kortti ja tunnusluku talteen - kortti on käytettävissäsi vasta kaupan toteutumisen jälkeen 1.12. alkaen. Nykyiset korttisi toimivat normaalisti siihen saakka.

Tutustu S-Etukortti Visa Debit –korttiin

Usein kysyttyä siirtyvistä korteista

Tarkistamalla verkkopankkitunnuksiesi tilanteen varmistat samalla, että tunnuksesi ovat varmasti toiminnassa ja tallessa, kun palvelusi siirtyvät S-Pankkiin. S-Pankin verkkopankkitunnukset koostuvat käyttäjätunnuksesta, salasanasta ja tunnuslukutaulukosta. Ne kaikki tarvitaan, jotta saat 1.12. siirtyvät palvelut sujuvasti käyttöösi.

Tarvitset verkkopankkitunnukset, jotta voit asioida verkossa ja hallinnoida tilejäsi, korttejasi tai sijoituksiasi. Niiden avulla voit myös tunnistautua vahvasti silloin, kun asiointi sitä vaatii. Asiakasomistajana voit ottaa tunnuksilla käyttöösi myös mobiilipankkimme S-mobiilin. Jos olet unohtanut verkkopankkitunnuksesi, voit tarkistaa ne täältä.

Meidän velvollisuutemme on yhdessä kanssasi huolehtia siitä, että pankkiasiointiin liittyvät tietosi ovat ajan tasalla. Siksi pyydämme sinua päivittämään tietosi vastaamalla muutamiin kysymyksiin.​

Päivitä asiakastietosi

Ajankohtaista – Hyvä tietää juuri nyt

Kun palvelusi ovat siirtyneet S-Pankkiin, niissä noudatetaan S-Pankissa voimassa olevia ehtoja. Handelsbanken on lähettänyt tästä lisätietoja kirjeitse ja Handelsbankenin verkkopankkiin. Jos hyväksyt tili- ja debit-korttisopimusten siirrot ja siirtyviin sopimuksiin sovellettavat S-Pankin ehdot, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Voit edelleen vastustaa Handelsbankenin tili- ja debit-korttisopimusten siirtoa S-Pankkiin kaupan toteutumiseen saakka ilmoittamalla siitä Handelsbankenille. Huomaathan, että vastustaessasi siirtoa tässä vaiheessa, on asiakastietojen siirto Handelsbankenilta S-Pankille jo aloitettu. Voit tehdä ilmoituksen siirron vastustamisesta Handelsbankenin konttorissa tai osoitteessa handelsbanken.fi/s-pankki/vastustus.

Voit tehdä ilmoituksen siirron vastustamisesta Handelsbankenin konttorissa tai osoitteessa handelsbanken.fi/s-pankki/vastustus. Jos vastustat sopimusten siirtoa, edellä mainitut sopimukset pysyvät voimassa Handelsbankenissa. Sopimukset kuitenkin irtisanotaan erillisen aikataulun mukaisesti, sillä Handelsbanken on ilmoittanut vetäytyvänsä Suomesta.

Luottokorttisopimuksesi (sisältäen Credit/Debit-kortin luottopuolen) eivät siirry Handelsbankenilta S-Pankille. Credit/Debit-yhdistelmäkortti korvataan S-Pankin Visa Debit-kortilla. Luottokorttisopimukset Handelsbankenissa tullaan irtisanomaan vuoden 2024 aikana. Handelsbanken on lähettänyt tästä keväällä luottokorttiasiakkailleen lisätietoa.

Halutessasi voit hakea uutta luottokorttia S-Pankista samalla, kun valmistelet asiakkuutesi siirtymisen tällä sivustolla. Voit hakea luottokorttia myös myöhemmin S-Pankin verkkopankista, S-mobiilista tai osoitteesta s-pankki.fi/visa. Hae korttia kuitenkin viimeistään 30.10., jotta hakemuksesi ehditään käsitellä ennen palveluidesi siirtymistä. Jos olet jo S-Pankin asiakas, voit hakea luottokorttia verkkopankin tai S-mobiilin kautta.

Nykyiset e-laskusopimukset eivät siirry Handelsbankenilta S-Pankkiin, minkä vuoksi tilaukset tulee uusia, kun asiakkuutesi on siirtynyt S-Pankkiin. Siirron odotetaan tapahtuvan 1.12.2024. Handelsbanken irtisanoo e-laskujen vastaanottopalvelun päättymään 18.11.2024, jonka jälkeen et enää saa e-laskuja Handelsbankenin verkkopankkiin tai voi tilata Handelsbankenin verkkopankissa uusia e-laskuja. Jos sinulle tulee laskuja 18.11. jälkeen ennen palvelujesi siirtymää, voit saada laskut paperilaskuina tai sähköpostilaskuina, laskuttajasta riippuen.

Handelsbanken on lähettänyt tästä lisätietoa syyskuussa niille asiakkaille, joita muutos koskee. Tiedot on lähetetty kirjeitse sekä viestinä Handelsbankenin verkkopankkiin. Jotta saat e-laskupalvelun käyttöösi S-Pankissa, tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset. S-Pankki toimittaa Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyville tilinomistajille tarkempia lisätietoja ja ohjeita e-laskutilausten tekemiseen myöhemmin syksyllä.  Jos sinulla on kysyttävää e-laskusopimuksiin liittyen, otathan yhteyttä asiakasvastaavaasi Handelsbankenissa tai Handelsbankenin asiakaspalveluun numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm, ma–pe klo 9–16).

Erääntyvät maksut, jotka olet syöttänyt ja vahvistanut Handelsbankenin tileille, siirtyvät automaattisesti uudelle S-Pankin tilille. Asiakkuuden siirtymisen jälkeen Handelsbankenin tileille saapuvia tilisiirtoja ohjataan kolmen kuukauden ajan automaattisesti S-Pankin uusille tileille. Huomaathan, että Handelsbankenin tilille saapuneita ulkomaanmaksuja ja pikasiirtoja ei kuitenkaan ohjata S-Pankkiin siirtyneelle tilille, vaan ne palautuvat maksajalle 1.12. alkaen.

Rahastojen säilytys ja siihen liittyvä sijoituspalvelu- ja säilytyssopimus siirtyvät Handelsbankenilta S-Pankkiin kaupan toteutumisen yhteydessä, jonka odotetaan tapahtuvan 1.12.2024. Jos sinulla on rahasto-omistuksia tai kuukausisäästämisen sopimuksia Handelsbankenissa, ne siirtyvät S-Pankkiin, eikä niihin ei tule muutoksia rahastojen siirtymisen jälkeen. Rahasto-omistusten siirtymisestä S-Pankkiin ei tule veroseuraamuksia. S-Pankki ei veloita Handelsbankenin rahastoista merkintä- tai lunastuspalkkioita, joten rahastojen kuluihin ei tule muutoksia. S-Pankki ei tarjoa Handelsbanken-rahastojen vaihtotoiminnallisuutta. Rahastojen hallinnointipalkkioon liittyvät päätökset tekee Handelsbanken Fonder AB ja niihin liittyviin mahdollisiin muutoksiin S-Pankki ei voi vaikuttaa. Siirtymän jälkeen rahastosäilytykseen ja kaupankäyntiin sovelletaan S-Pankin sijoituspalvelusopimuksen ehtoja, jotka astuvat voimaan 1.12.2024.

Handelsbanken on lähettänyt kirjeitse ja verkkopankkiviestinä Handelsbankenin verkkopankkiin ehdot sekä lisätietoa siirron vaikutuksista sijoituspalveluihin niille asiakkaille, joita muutos koskee elokuun 2024 aikana. Jos hyväksyt S-Pankin sijoituspalvelusopimuksen ehdot, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos et hyväksy S-Pankin ehtoja, sinulla on oikeus irtisanoa sijoituspalvelusopimuksesi päättymään ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää ottamalla yhteyttä Handelsbankeniin viimeistään 15.11.2024. Rahasto-omistukset on lunastettava sopimuksen irtisanomisen yhteydessä.

Lisäksi S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville asiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta, sijoittajatietojen päivittämisestä ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee.

Handelsbanken ja S-Pankki ovat lähettäneet tietoa asiakkuuden siirrosta kirjeitse sekä Handelsbankenin verkkopankkiin seuraavasti:

  • Helmi- ja huhtikuussa päämiehesi sai tiedon asiakkuuden siirrosta S-Pankkiin Handelsbankenilta.
  • Kesäkuun aikana edunvalvojat ja edunvalvontavaltuutetut ovat saaneet tietoa Handelsbankenilta siitä, mitä tietoja Handelsbanken toimittaa S-Pankille ennen kaupan toteutumista ja sen yhteydessä sekä mitkä tiedot eivät siirry S-Pankille.
  • Syyskuun aikana S-Pankki on lähettänyt tietoa mitä päämiehen ja edunvalvojan ja/tai edunvalvontavaltuutetun pitää tehdä palveluiden käyttöön ottamiseksi S-Pankissa. Kirje sisältää tietoa mm. siirtyvistä palveluista sekä ohjeet päämiehen asiakastietojen päivittämiseen, asiakasomistajaksi liittymiseen, verkkopankkitunnusten hakemiseen liittyen sekä siihen, mitä asiakirjoja edunvalvojan tulee toimittaa S-Pankille. Huomaattehan, että myös edunvalvojan tulee olla henkilöasiakkaana S-Pankissa, mikäli hän tarvitsee pääsyn päämiehen tileihin. Mikäli edunvalvoja ei ole S-Pankin asiakas, päämiehen asioita voi hoitaa ainoastaan S-Pankin toimipisteellä. Kirjeet on lähetetty päämiehille ja heidän edunvalvojalleen ja/tai edunvalvontavaltuutetulleen.

Ohjeet edunvalvojille päämiehen asioiden hoitamiseksi löydät myös täältä

Jos sinulla on edunvalvojana kysyttävää päämiehesi asiakkuuden siirtoon liittyen, voit olla yhteydessä Handelsbankenin asiakaspalveluun numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm). Jos sinulla on kysyttävää S-Pankin palveluihin liittyen ja olet avannut S-Pankin verkkopankkitunnukset, voit lähettää meille viestin S-mobiilissa tai verkkopankissa. Voit myös olla yhteydessä meihin puhelimitse numerossa 010 76 5800 (mpm/pvm).

Lataa tästä edunvalvojan ilmoitus päämiehen oikeudesta käyttää pankkipalveluita

S-Pankki on lähettänyt syyskuussa 2024 lisätietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta ja palveluiden siirtymisestä alaikäisille ja heidän huoltajilleen. Tiedot on lähetetty kirjeitse alaikäisen nimellä. Jos olet alaikäinen, käythän kirjeen läpi yhdessä huoltajasi kanssa.

Jos olet huoltaja, päivitä lapsen asiakastiedot osoitteessa s-pankki.fi/omat-tiedot minkä tahansa pankin, kuten Handelsbankenin verkkopankkitunnuksilla riippumatta siitä onko lapsi jo S-Pankin asiakas vai ei. Jos haluatte, että lapsi saa kaikki asiakasomistajaedut, tarkistakaa että lapsi kuuluu asiakasomistajatalouteenne. Asiakasomistajatalouteen kuuluvat henkilöt voi tarkistaa S-käyttäjätilin tiedoista, kirjautumalla tilille osoitteessa s-kanava.fi. Lisätkää lapsi asiakasomistajatalouteen 30.9. mennessä, jotta lapselle siirtyvät S-Pankin palvelut avataan asiakasomistajan palveluina.

Jos haluatte avata lapselle S-Pankkiin uusia palveluja, varatkaa aika asiakaspalvelupisteellemme joulukuulle tai alkuvuoteen 2025. Tällöin voitte tarvittaessa tarkistaa myös siirtyneiden tuotteiden tilanteen. Ajan voi varata osoitteesta s-pankki.fi/ajanvaraus. Asioikaa palvelupisteellä lapsen ja hänen virallisten huoltajiensa kanssa. Jos ette pääse paikalle yhdessä, voitte valtuuttaa yhden huoltajan asioimaan yhdessä lapsen kanssa. Valtuutuksen voi tehdä S-Pankin verkkopankissa, kun toisella huoltajalla on omat S-Pankin pankkitunnukset tai valtakirjalla, jonka löydätte osoitteesta s-pankki.fi/elamantilanteet. Varatkaa aika asiakaspalvelupisteelle vasta, kun valtuutus on tehty. S-Pankissa käytämme Signom-allekirjoituspalvelua valtuutuksen tekemiseen.

Kuolinpesän palvelut siirtyvät Handelsbankenista S-Pankkiin kaupan toteutuessa 1.12.2024. Handelsbanken toimittaa S-Pankille kuolinpesän perustiedot sekä tietoja kuolinpesän pankkipalveluista ja sopimuksista Handelsbankenissa. Jos perukirja on toimitettu Handelsbankenille, luovutetaan se myös S-Pankkiin.

Kuolinpesän muut asiakirjat, esimerkiksi valtakirjat, eivät siirry S-Pankkiin, vaan ne tulee toimittaa S-Pankille tarvittaessa kuolinpesän asioiden hoitamista varten. Asiakirjoja tarvitaan, jos kuolinpesän hoitaminen edellyttää muita toimenpiteitä kuin laskujen maksamista. Näitä toimenpiteitä voivat olla esimerkiksi käyttöoikeuksien antaminen tai kuolinpesän palveluiden lopetus.

Valtakirjasta tulee ilmetä valtuutus kuolinpesän asioiden hoitamiseen S-Pankissa 1.12.2024 jälkeen sisältäen myös Handelsbankenista siirtyvät palvelut.

Lataa valtakirja tästä

Usein kysyttyä siirtyvistä kuolinpesistä

Näin matka S-Pankkiin etenee

Palvelusi jatkuvat toistaiseksi ennallaan Handelsbankenissa, kunnes ne siirtyvät S-Pankkiin kaupan toteutuessa. Kaupan odotetaan toteutuvan 1.12.2024.

Kaikki S-Pankkiin siirtyvät asiakkaat saavat Handelsbankenilta lisätietoa kirjeitse ja viestinä Handelsbankenin verkkopankkiin. Lisäksi S-pankki on lähettänyt syyskuussa 2024 tarkempia käytännön ohjeita esim. kuinka liittyä asiakasomistajaksi, kuinka saat verkkopankkitunnukset tai miten haet luottokorttia. Tieto on lähetetty kaikille siirtyville asiakkaille kirjeitse. Loka-marraskuussa saat S-Pankilta myös uudet tilinumerot ja S-Pankin Visa Debit -korttisi suoraan kotiisi.

Kaupan toteuduttua palvelemme Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyneitä asiakkaita S-Pankissa ja voit olla kaikista palveluihisi liittyvistä asioista yhteydessä S-Pankkiin.

Konttorit ja asiakasvastaavat palvelevat sinua jatkossakin

Handelsbankenin konttoritilat siirtyvät kaupan toteutuessa S-Pankille, lukuun ottamatta Munkkiniemen, Kalasataman, Pasilan ja Aviapoliksen konttoreita pääkaupunkiseudulla.

Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvät asiakasvastaavat jatkavat asiakkaidensa yhteyshenkilönä, ja näin voit jatkaa asiointia tutun konttorin ja yhteyshenkilön kanssa.

Huomioithan, että asiakasvastaavien yhteystietoihin tulee muutoksia. Toistaiseksi nykyiset yhteystiedot ovat voimassa. Asiakkuuden siirtymisen jälkeen löydät asiakasvastaavien tämän sivuston kautta.

Löydät päivitetyt yhteystiedot tältä sivulta 1.12.2024 alkaen

Hyvä tietää palveluista

  • Tilit
  • Debit- ja Online Debit -kortit
  • Lainat vakuuksineen
  • Rahastot
  • Varainhoitosopimukset
  • Luottokortit (Sis. Credit/Debit -yhdistelmäkorttien luottopuolen. Credit/Debit-yhdistelmäkortit korvataan S-Pankin Visa Debit -kortilla). Halutessasi voit hakea uutta luottokorttia S-Pankista. Handelsbankenista siirtyviä asiakkaita suositellaan tekemään hakemus lähempänä kaupan toteutumista.
  • Verkkopankkisopimukset
  • Arvopapereiden välitys- ja säilytyspalvelut sekä arvo-osuustilit, pl. täyden valtakirjan varainhoitosopimuksen sisällä olevat arvopaperisäilytykset.
  • Valuuttatilit

Jos sinulla on käyttöoikeus Handelsbankenin asiakkaana olevan henkilön (esim. alaikäinen) tiliin, siirtyy tili käyttöoikeuksineen kaupan toteutuessa S-Pankkiin, mutta tilinumero vaihtuu.

Jos käytössäsi on siirtyvään tiliin liitetty debit-kortti, saat S-Pankista uuden kortin hyvissä ajoin ennen siirtoa. Handelsbanken on lähettänyt lisätietoa siirron vaikutuksista niille tilinkäyttöoikeutetuille, joita muutos koskee kesäkuussa 2024. Viestit on lähetetty kirjeitse ja verkkopankkiviestinä Handelsbankenin verkkopankkiin.

Usein kysyttyä henkilöasiakkaiden palveluista

Osio otsikolla mita-tehda

Handelsbanken on huhtikuussa 2024 lähettänyt lisätietoa pankkipalveluihin liittyvistä asioista sekä siirron jälkeen sovellettavista ehdoista ja hinnoista niille henkilöasiakkailleen, joita muutos koskee.

Jos hyväksyt tili- ja Debit-korttisopimustesi siirron S-Pankille, sinun ei juuri nyt tarvitse tehdä mitään.

Jos vastustat tili- ja korttisopimusten siirtoa, voit tehdä sen ilmoittamalla siitä Handelsbankenille. Huomaathan, että vastustaessasi siirtoa tässä vaiheessa, on asiakastietojen siirto Handelsbankenilta S-Pankille jo aloitettu. Handelsbanken toimittaa S-Pankille tietoa sopimuksistasi, palveluistasi ja asiakkuudestasi Handelsbankenissa, jotta palvelut ovat käytössäsi kaupan toteutumishetkellä.

Jos vastustat tili- ja korttisopimusten siirtoa, edellä mainitut sopimukset pysyvät voimassa Handelsbankenissa. Sopimukset kuitenkin irtisanotaan erillisen aikataulun mukaisesti, sillä Handelsbanken on ilmoittanut vetäytyvänsä Suomesta.

Huomioithan kuitenkin, että kaupan toteutumishetkellä Handelsbankenissa olevat lainat ja rahastosäilytykset sekä varainhoitosopimukset siirretään S-Pankkiin.

Handelsbankenin asiakkaat siirtyvät S-Pankille vasta kaupan toteuduttua. Siirron odotetaan tapahtuvan marras-joulukuun vaihteessa.

Jos käytössäsi on S-mobiili tai omalla nimelläsi varustettu, voimassa oleva S-Etukortti, on se merkki asiakasomistajatalouteen kuulumisesta. Jos käytössäsi ei ole kumpaakaan, asia on hyvä varmistaa.

Helpoiten voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tai asiakasomistajatalouteen kuulumisesi lataamalla S-mobiilin omasta sovelluskaupastasi. Jos tietoihisi ei ole liitetty asiakasomistajuutta, ohjataan sinut S-mobiilin käyttöönotosta asiakasomistajaksi liittymisen verkkopalveluun.

Voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tilanteen myös kirjautumalla S-käyttäjätilille (s-kayttajatili.fi), joka on S-ryhmän digitaalisiin palveluihin kirjautumisen ja tunnistautumisen väline. Jos et ole ottanut vielä S-käyttäjätiliä käyttöön, voit rekisteröityä palveluun sähköpostiosoitteella. S-käyttäjätilin Omat tiedot -osiosta näet, onko tietoihisi liitetty voimassa oleva S-Etukortti, joka merkitsee asiakasomistajatalouteen kuulumista. Palvelusta näkyy myös, onko asiakasomistajatalouteesi liitetty muita henkilöitä. Jos sinulla on S-Etukortti eli kuulut asiakasomistajatalouteen, mutta korttia ei ole liitetty S-käyttäjätiliin, voit liittää kortin käyttäjätiliisi tunnistautumalla minkä tahansa pankin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lisätietoa S-käyttäjätilistä löydät S-ryhmän verkkosivuilta https://www.s-kanava.fi/asiakaspalvelu/s-kayttajatili.

S-mobiilin ja S-käyttäjätilin lisäksi voit tarkastaa asiakasomistajuutesi myös soittamalla S-ryhmän Asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5859 ma-pe 9-16 (mpm/pvm) tai asioimalla S-ryhmän toimipaikkojen Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteellä.

Asiakassopimusten siirrot perustuvat sopimukseen Handelsbanken-konsernin ja ostajien välillä. Handelsbankenin luottokortit eivät siirry yrityskaupan yhteydessä S-Pankille, minkä vuoksi luottokorttia ei saa automaattisesti, vaan luottokorttia tulee hakea S-Pankilta erikseen. Lisäksi jokaisella pankilla on omat kriteerinsä luoton myöntämiselle. Vastuullisuus on S-Pankille tärkeä asia ja keskeinen osa kaikkia päätöksiämme, minkä vuoksi haluamme varmistua luotonmyönnön päätöstä tehdessämme asiakkaalle myönnettävän luoton takaisinmaksusta. Lue lisää, miten vastuullisuus näkyy toiminnassamme täältä: s-pankki.fi/vastuullinen-luotonanto

Handelsbanken on lähettänyt luottokorttiasiakkailleen lisätietoa luottokorttisopimusten irtisanomisesta kirjeitse ja Handelsbankenin verkkopankkiin toukokuussa 2024. Voit halutessasi hakea S-Pankilta luotollista korttia S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilissa S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken. Luottokortin hakeminen edellyttää pysyvää asuinpaikkaa Suomessa. Huomaathan, että alaikäiselle ei myönnetä luotollista korttia S-Pankissa.

Kaupan odotetaan toteutuvan 1.12.2024. Kaupan toteutumisen jälkeen Handelsbankenin kortit lopetetaan.

Handelsbankenin verkkopankkisopimukset eivät siirry S-Pankkiin. Muut pankkipalvelusi siirtyvät S-Pankkiin 1.12.204, jonka jälkeen voit hoitaa raha-asioitasi ja maksaa laskuja S-Pankin digitaalisissa kanavissa. Tätä varten tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset. Jos olet S-ryhmän asiakasomistaja tai kuulut asiakasomistajatalouteen, voit myös ottaa käyttöösi ilmaisen S-mobiili-sovelluksen.

S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville asiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee.

Handelsbankenin nykyisiin palveluihin ja asiointiin liittyen voit olla yhteydessä Handelsbankeniin.

Handelsbankenin lainasi siirtyy S-Pankkiin, kun kauppa aikanaan toteutuu. Kaupan odotetaan toteutuvan marras-joulukuun 2024 vaihteessa. Handelsbanken on lähettänyt asiakkaille, joita muutos koskee huhtikuussa lisätietoa mm. sopimusehtoihin ja lainoihin liittyen kirjeitse ja viestinä Handelsbankenin verkkopankkiin.

Euribor-viitekorkoon sidotut lainat siirtyvät nykyisin ehdoin, vakuuksin ja takauksin S-Pankille. Siirtyvien lainojen korkomarginaalit säilyvät myös nykyisellään. Handelsbanken Prime -sidonnaisiin lainoihin tulee muutoksia, joista asiakkaat, joita muutos koskee voivat lukea lisätietoa kirjeen ja verkkopankkiviestin mukana tulleesta liitteestä.

Ulkomailla asuvat asiakkaat tulevat saamaan S-Pankilta lisätietoa syksyllä 2024.

Pidä tietosi turvassa

Turvallinen pankkiasiointi

Muistutamme, että pankit eivät koskaan pyydä verkkopankkitunnuksiasi sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Älä kirjaudu verkkopankkitunnuksilla sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta. Poista epäilyttävä viesti avaamatta sitä. S-Pankissa käytämme Signom-allekirjoituspalvelua muun muassa sopimusten hyväksymiseen.

Lue lisää turvallisesta pankkiasioinnista

Henkilötietojen käsittely

Kun Handelsbankenin palveluita siirtyy S-Pankkiin, tarvitsemme muutoksen valmistelua ja toteutusta varten tietoa Handelsbankenin asiakkaiden pankkipalveluista ja sopimuksista. Handelsbanken toimittaa näitä tietoja S-Pankille. Näin voimme varmistaa, että palvelut toimivat saumattomasti heti kaupan toteutuessa.

Lue lisää tietojen käsittelystä ja suojaamisesta