Google Pay S-Pankin asiakkaiden käyttöön

14.2.2023

S-Pankin asiakkaat voivat liittää S-Etukortti Visan Google Payhin ja maksaa ostokset helposti ja turvallisesti puhelimella tai muulla mobiililaitteella. Päivitys julkaistaan S-mobiilissa tänään 14.2.2023, ja se on kaikkien Android-käyttäjien käytettävissä noin viikon kuluessa.

S-Pankin asiakkaat voivat nyt liittää S-Etukortti Visa -kortin Google Pay -sovellukseen ja maksaa ostoksia Android-puhelimellaan tai muulla mobiililaitteella. Google Payllä voi maksaa kaupoissa, verkossa ja sovelluksissa, kun maksutavaksi voi valita lähimaksun tai Google Payn.

Liittämisen mahdollistava päivitys julkaistiin S-mobiilissa tänään 14.2.2023, ja se tulee kaikkien S-mobiilin Android-käyttäjien saataville vaiheittain viikon kuluessa. Helpoiten S-Etukortti Visan lisääminen Google Payhin onnistuu S-mobiilin Pankki-osiossa kortin tiedoissa. Kortin voi halutessaan lisätä myös Google Wallet -sovelluksen kautta.

”Mobiilimaksamisen suosio on vahvassa kasvussa ja asiakkaamme ovat toivoneet mahdollisuutta käyttää S-Etukortti Visaa Google Pay -maksusovelluksessa. Finanssiala ry:n mukaan mobiilimaksaminen on ohittanut jo käteisen maksutapana”, kertoo korttien tuoteryhmäpäällikkö Marketta Lundell S-Pankista.

Finanssiala ry:n Maksutavat 2022 -tutkimukseen vastanneista seitsemällä prosentilla mobiilisovellus on tavallisin tapa maksaa päivittäistavaraostokset. Käteistä maksutapana suosii kuusi prosenttia vastaajista. Vuoden 2021 vastaavassa tutkimuksessa mobiilimaksu oli tavallisin maksutapa vain prosentilla vastanneista.

Google Pay on turvallinen ja helppo tapa maksaa ostokset

”Google Pay on helppo, nopea ja turvallinen tapa maksaa ostokset, sillä sen avulla voi käyttää kätevää lähimaksua samoin kuin korttiostoissa. Korttitietoja ei jaeta Googlelle eikä myöskään kauppiaalle maksutapahtuman yhteydessä”, Lundell sanoo.

Google Pay -maksaminen on helppoa: puhelin tarvitsee vain viedä maksupäätteen viereen ostotapahtuman aikana. Jos ostokset maksavat yli 50 euroa, täytyy ne hyväksyä avaamalla puhelimen lukitus.

S-mobiilin tänään julkaistussa versiossa 2.20.0 on mukana uutena ominaisuutena myös digitaalinen S-Etukortti, joka mahdollistaa Bonuksen keräämisen ilman fyysistä korttia S-ryhmän kaupoista ja ABC Ravintoloista. Digitaalisella S-Etukortilla saa kaikki samat asiakasomistajan edut kuin S-Etukortilla, lukuun ottamatta maksutapaetua. Digitaalista S-Etukorttia kehitetään edelleen muun muassa asiakkaiden palautteiden pohjalta.

Sekä Google Payn että digitaalisen S-Etukortin käyttöön tarvitaan puhelin tai jokin muu mobiililaite, jossa on Android-käyttöjärjestelmä, Googlen palvelut ja tuki NFC-tiedonsiirroille. NFC-tiedonsiirron tulee olla päällä, jotta lähiluku maksupäätteellä onnistuu.

S-Pankin asiakkailla on käytössä 2,7 miljoonaa S-Etukortti Visaa, ja joka kymmenes suomalaisella pankkikortilla tehty ostos maksetaan S-Pankin kortilla.

Lisätietoja:

S-Pankin viestintä, +358 50 573 5855, viestinta@s-pankki.fi

Lue lisää Google Paystä ja katso videolta, miten saat sen käyttöön