Autetaan yhdessä ukrainalaisia

3.3.2022

S-ryhmä on perustanut yhteisen keräyksen Suomen Punaisen Ristin kanssa. Auttamisen halu yhdisti s-ryhmäläiset ympäri Suomen ja kaikki alueosuuskaupat sekä S-Pankki halusivat lahjoittaa keräykseen kymmenen euroa jokaista henkilöstönsä jäsentä kohti.

S-ryhmä on perustanut yhteisen keräyksen Suomen Punaisen Ristin kanssa. Kerättävät varat ohjataan SPR:n katastrofirahaston kautta Ukrainaan.

Auttamisen halu yhdisti s-ryhmäläiset ympäri Suomen. Alueosuuskaupat ja S-Pankki päättivätkin lahjoittaa kymmenen euroa jokaista työntekijäänsä kohti SPR:n katastrofirahastoon. Yhteensä alueosuuskauppojen ja S-Pankin lahjoituksista tulee lähes 300 000 euroa alkupääomaa keräykselle.

Punaisen Ristin avulla turvataan ihmisten perustarpeita. Punainen Risti toimittaa vettä, ruokaa, suojaa ja terveyspalveluita kriisialueelle. Avustusjärjestöt ovat toivoneet kriisin tässä vaiheessa erityisesti rahallista tukea, sillä avun koordinointi alueelle yhtenäisesti on helpompaa kuin tavaralahjoitusten varastointi ja toimittaminen.

Näin voit lahjoittaa

Kutsumme myös asiakkaamme mukaan auttamaan ja osallistumaan keräykseen näin halutessaan. Rahalahjoitus tunnetulle ja luotettavalle Suomessa toimivalle avustusjärjestölle on turvallinen tapa auttaa.

Voit lahjoittaa…

SPR on käynnistänyt myös lipaskeräyksen ja vapaaehtoiset lipaskerääjät liikkuvat muun muassa S-ryhmän toimipisteiden lähistöllä ympäri Suomen.

S-Pankki sekä rahojen kuljetuksesta ja laskennasta vastaava Reila tarjoavat SPR:n lipaskerääjille kätevän tavan tilittää lahjoitukset. Tilityksistä vastaavat SPR:n vapaaehtoiset voivat toimittaa rahat S-ryhmän Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteisiin.

Prismoissa, S-marketeissa ja Sokoksissa sijaitsevia asiakaspalvelupisteitä on noin 80 ympäri Suomen, ja moni niistä on auki myös iltaisin ja lauantaisin. Tämä helpottaa keräyksiä organisoivien vapaaehtoisten työtä, sillä he voivat toimittaa lipaskeräysten lahjoitukset vaikka kauppareissullansa.

Ukrainan tilanteen vaikutus pankkiasiontiin