Siirry suoraan sisältöön

Suomalaiset äänestivät S-Pankin vastuullisimmaksi – jo 7. kerran peräkkäin

15.5.2019

S-Pankin tavoitteena on mahdollistaa vähän rahakkaampi huominen jokaiselle lompakon paksuudesta riippumatta. Tunnustuksena tehdystä työstä suomalaiset arvioivat S-Pankin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi jo 7. kerran peräkkäin Euroopan laajimmassa vastuullisuustutkimuksessa.

S-Pankki säilytti paikkansa Suomen vastuullisimpana pankkina Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, jossa tutkitaan suomalaisten näkemyksiä eri alojen vastuullisimmista toimijoista. S-ryhmä pärjäsi muutenkin hyvin, sillä S-market arvioitiin ruokakauppojen ja Sokos Hotellit hotelliketjujen ykköseksi.

S-Pankki haluaa olla mukana rakentamassa parempaa huomista muun muassa tekemällä säästämisen aloittamisesta mahdollisimman helppoa ja edullista. S-Pankin vastuullisuuden kivijalan muodostavat päivittäiset pankkipalvelut, jotka S-Pankki tarjoaa maksutta kaikille asiakasomistajille ja heidän perheenjäsenilleen.

”Meidän mielestämme omien rahojen käytöstä ei pidä maksaa. Asiakasomistajat hyötyvät keskimäärin yli 100 euroa vuodessa saadessaan maksutta käyttöönsä tilin, kortin ja pankkitunnukset. Uskon, että tämä yhdistettynä siihen, että olemme osa asiakkaidensa omistamaa S-ryhmää, tekee S-Pankista suomalaisten silmissä vastuullisimman pankin. Kiitos kaikille luottamuksesta”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Ruotsalaisen SB Insightin toteuttama Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuustutkimus, joka on tehty vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2019 tutkimukseen haastateltiin noin 50 000 yli 16-vuotiasta vastaajaa Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Hollannista. Suomesta vastaajia oli yli 10 000. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat henkilöä. Haastattelut tehtiin tammi-maaliskuussa 2019.

Lue lisää S-Pankin vastuullisuudesta

Sustainable Brand Index 2019 tulokset