S-Pankin ja Garantian yhteistyö poiki S-Asuntotakauksen

22.4.2015

S-Pankki ja Vakuutusosakeyhtiö Garantia ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä
S-Pankin palveluvalikoima täydentyy S-Asuntotakauksella. Garantian tuottama S-Asuntotakaus mahdollistaa lainan saamisen ja asunnon hankinnan ilman muita lisävakuuksia.

Asunnon hankkiminen on yksi elämän isoimmista päätöksistä ja harva, jos kukaan, pystyy ostamaan asunnon ilman lainaa. Pankki taas tarvitsee isoa lainaa vastaan vakuuden. Ostettava asunto toimii lainan vakuutena, mutta sen vakuusarvo ei ole yhtä suuri kuin asunnon hinta. Kun asunto ei riitä kattamaan koko lainaa, tarvitaan lisävakuudeksi joko rahatalletus tai muuta omaisuutta.

S-Asuntotakaus on asuntolainaan ostettava lisävakuus. Sillä katetaan niin sanottu vakuusvaje, kun ostettavan asunnon arvo ei riitä kattamaan koko lainaa. Takausta käyttämällä asunnon hankinta voidaan toteuttaa ilman muita lisävakuuksia. Uusi tuote tuo kaivattua helppoutta asunnon ostoon.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme joustavia ja hyödyllisiä rahoitusratkaisuja. Yhteistyö Garantian kanssa tukee tätä tavoitetta, sanoo S-Pankin tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Mika Heikkilä.

S-Pankki on noussut nopeasti varteenotettavaksi vaihtoehdoksi asuntolainan ottoa suunnitteleville ja Garantia näkee yhteistyössä paljon mahdollisuuksia. Lainan lisävakuutta käytetään useimmiten silloin, kun omaa rahaa ei ole, eikä esimerkiksi vanhempia haluta sitoa lainan takaajiksi. Toisaalta lisävakuuden käyttö myös silloin, kun omat säästöt halutaan käyttää muuhun tarkoitukseen, näyttää pikkuhiljaa yleistyvän.

– Näemme asuntolainatakausten markkinan positiivisena. Aiemmin suomalaisilla oli tapana sijoittaa kaikki säästönsä asuntoon. Nykypäivän taloustilanteessa yhä useampi haluaa jättää osan varallisuudestaan säästöiksi hyvän tai pahan päivän varalle. Usein asuntolainatakausta käyttämällä päästään tilanteeseen, jossa asiakas voi jättää pelivaran, joka on sitten yllätysten kohdatessa hyödynnettävissä, toteaa asuntolainatakauksista Garantiassa vastaava asiakasrahoitusjohtaja Ville Korte.