S-Pankilla on Facebookissa jo lähes 25 000 tykkääjää. Facebook-sivulla käydään vilkasta keskustelua ja fiilistellään porukalla ajankohtaisia aiheita.
– Sosiaalisen median haltuunotossa on aika ottaa seuraava askel, ja nyt tavoitteenamme on Twitterin valloittaminen, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.
Itsekin S-Pankin nimissä twiittaava Ylihurula lupaa, että päivittäisen arjen lisäksi S-Pankin Twitterissä tullaan valottamaan tulevaisuuden suunnitelmia.
– Haluamme esitellä ihmiset S-Pankin takana ja tulla entistäkin tutummaksi. Twitter-konsepti
kuvastaa pankkimme organisaatiokulttuuria, jossa työntekijöiden ääni pääsee kuuluviin.Twiittaamassa on pankkilaisia eri tehtävistä ja ympäri Suomen, Ylihurula summaa.
– Tahdomme myös Twitterissä erottua muista alan toimijoista. Twitter ei ole meille pelkkä asiakaspalvelu- tai tiedotteenjakelukanava, vaan haluamme näyttää, millaista arki on Suomen ainoassa kauppapankissa.
Oppia sosiaalisen median gurulta
S-pankkilaisia Twitterin saloihin on kouluttanut bloggaaja ja tietokirjailija Katleena Kortesuo.
– Twitter alkaa saada jalansijaa myös suomalaisissa yrityksissä, koska twiittaamalla pystyy keskustelemaan avoimesti ja tasavertaisesti asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Twitter on sovelluksena nopea ja helppokäyttöinen, eikä se vaadi viikkokausien opettelua.
– Uskon, että uusi kanava sopii hyvin S-Pankin imagoon. Twitter on luonteva kommunikointitapa, joka on kaukana pönöttävästä byrokratiasta, tiivistää Kortesuo.
S-Pankki löytyy Twitteristä tunnuksella @S_Pankki.
Lisätietoa:
S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on yli 2,5 miljoonaa
asiakasta. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin tuhannessa S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen, verkkopankissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus.