Siirry suoraan sisältöön

Tervetuloa S-Pankkiin!

Tältä sivulta löydät tietoa ja vinkkejä, miten saat kaiken hyödyn irti asiakkuudestasi. Palveluiden sujuvan siirtymisen varmistamiseksi poistimme väliaikaisesti joitakin palvelumaksuja Handelsbankenista siirtyneiltä asiakkailta. Nyt siirtymäaika on päättynyt ja alamme veloittaa palvelumaksuja normaalisti hinnastomme mukaan 1.6.2025 alkaen. Asiakasomistajille tili, kortti, verkkopankkitunnukset ja mobiilipankki ovat maksuttomia. Varmista, ettet maksa pankkipalveluista turhaan.
Osio otsikolla asiakasomistaja

Asiakasomistajalle tili, kortti, verkkopankkitunnukset ja mobiilipalvelut ovat maksuttomia

Asiakasomistajana saat maksutta S-Pankin tilin, kortin, verkkopankkitunnukset ja verkko- sekä mobiilipankin. Handelsbankenista siirtyneille asiakkaille nämä palvelut ovat maksuttomia 31.5.2025 saakka, jonka jälkeen palveluista peritään hinnaston mukainen maksu. Asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville nämä palvelut ovat maksuttomia myös tämän jälkeen.

 

 

Varmista maksuttomat pankkipalvelut myös perheenjäsenille

Tarkista, että kaikki perheenjäsenesi ovat liitettynä asiakasomistajatalouteen ennen siirtymäajan päättymistä. Asiakasomistajatalouden pääjäsen voi kutsua tai lisätä samassa taloudessa asuvan perheenjäsenen asiakasomistajatalouteen helposti S-mobiilissa tai S-käyttäjätilillä.

Jäsenten lisääminen:

  • S-mobiilissa, kohdassa Minä > Omat tiedot > Jäsenyyden tiedot
  • kirjautumalla omalle S-käyttäjätilille osoitteessa s-kanava.fi
Osio otsikolla edut-ja-hyodyt

Mitä hyötyä asiakasomistajuudesta on S-Pankin asiakkaalle?

S-Pankin päivittäispankkipalvelut eli tili, kortti sekä verkkopankki ovat maksuttomia S-ryhmän asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville.

Asiakasomistajatalouteen kuuluvana saat käyttöösi myös S-mobiilin, joka tuo pankkipalvelut puhelimeesi. S-mobiilin avulla voit tunnistautua vahvaa tunnistautumista vaativissa palveluissa, tarkastella tilisi saldoa ja tilitapahtumia, maksaa laskuja, seurata korttitapahtumiasi ja muuttaa kortin turvarajoja sekä aloittaa säästämisen ja sijoittamisen. Samalla se tallettaa kauppareissujesi ostoskuitit, bonukset ja edut helposti yhteen sovellukseen. Löydät sovelluksesta myös S-Etukorttisi.

Lisäksi keskittämällä asiointisi S-ryhmään, saat rahanarvoisia etuja ja kerrytät samalla tilille rahana maksettavaa bonussummaa. Bonusta kertyy ostoksistasi, kun vilautat maksupäätteellä S-Etukorttia.

Jos käytössäsi on S-mobiili tai omalla nimelläsi varustettu, voimassa oleva S-Etukortti Visa, on se merkki asiakasomistajatalouteen kuulumisesta. Jos käytössäsi ei ole kumpaakaan, asia on hyvä varmistaa.

Voit tarkistaa asian

  • lataamalla S-mobiilin omasta sovelluskaupastasi. Jos tietoihisi ei ole liitetty asiakasomistajuutta, ohjataan sinut S-mobiilin käyttöönotosta asiakasomistajaksi liittymisen verkkopalveluun.
  • kirjautumalla S-käyttäjätilille (s-kayttajatili.fi), joka on S-ryhmän digitaalisiin palveluihin kirjautumisen ja tunnistautumisen väline. Jos et ole ottanut vielä S-käyttäjätiliä käyttöön, voit rekisteröityä palveluun sähköpostiosoitteella. S-käyttäjätilin Omat tiedot -osiosta näet, onko tietoihisi liitetty voimassa oleva S-Etukortti, joka merkitsee asiakasomistajatalouteen kuulumista. Palvelusta näkyy myös, onko asiakasomistajatalouteesi liitetty muita henkilöitä. Jos sinulla on S-Etukortti eli kuulut asiakasomistajatalouteen, mutta korttia ei ole liitetty S-käyttäjätiliin, voit liittää kortin käyttäjätiliisi tunnistautumalla minkä tahansa pankin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  • soittamalla S-ryhmän Asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-pe 9-16 (mpm/pvm) tai asioimalla S-ryhmän toimipaikkojen Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteellä.

Asiakasomistajatalouden pääjäsen voi kutsua tai liittää samassa taloudessa asuvat perheenjäsenet asiakasomistajatalouteen.

Kutsun voi lähettää S-mobiilissa Minä-osiossa tai S-kanavalla kirjautumalla S-käyttäjätilille. Saat pääjäsenen nimen sisältävän kutsun sähköpostiisi. Kun olet hyväksynyt kutsun, sinut on liitetty asiakasomistajatalouteen.

Huoltaja voi lisätä alaikäisen perheenjäsenen asiakasomistajatalouteen S-mobiilin Minä-osiossa tai S-kanavalla kirjautumalla S-käyttäjätilille.

Osio otsikolla vinkkeja

Vihreällä S-Etukortti Visalla edut talteen

Asiakasomistajana kerrytät vihreällä S-Etukortti Visalla Bonusta ja maksutapaetua S-ryhmän ostoista.

Asiakasomistajana tai asiakasomistajatalouden jäsenenä saat käyttöösi kaksi maksutonta S-Etukortti Visa -korttia. Toinen voi olla pankkitiliin liitetty Debit-kortti ja toinen esimerkiksi debit- ja luottokortin yhdistelmä eli Credit/Debit. Tätä useammista korteista veloitamme palveluhinnaston mukaisen kuukausimaksun.

Sininen S-Pankin debit-kortti

Mikäli et ole asiakasomistaja, tai et kuulunut asiakasomistajatalouteen kun Handelsbankenin debit-korttiasi vastaava S-Pankin debit-kortti on tilattu, olet saanut S-Pankin sinisen Visa Debit -kortin. Sinulla saattaa siis olla sininen Visa Debit -kortti, vaikka olisit nyt jo liittynyt asiakasomistajaksi. S-Pankin sininen debit-kortti on aina maksullinen, vaikka kuuluisitkin asiakasomistajatalouteen.

Jos olet jo hävittänyt sinisen S-Pankki Visa -kortin, olethan myös ilmoittanut sen lopettamisesta meille, jotta se poistetaan asiakastiedoistasi. Jos korttia ei poisteta tiedoistasi, siitä veloitetaan palvelumaksua 1.6. alkaen.

Osio otsikolla sulje-kortti

Näin lopetat tarpeettoman kortin

Voit lopettaa tarpeettoman Visa Debit -kortin helpoiten omatoimisesti S-mobiilissa tai  verkkopankissa. 

Huomioithan, ettei korttia voi lopettaa, jos jokin osto on vielä veloittamatta.

Debit-kortin lopettaminen S-mobiilissa

  1. Kirjauduttuasi S-mobiiliin valitse Pankki > Kortit > Valitse lopetettava kortti > Korttiturvallisuus > Lopeta kortti

Debit-kortin lopettaminen verkkopankissa

Verkkopankissa S-Etukortti Visa Debit -kortin lopettaminen onnistuu omatoimisesti.

  1. Kirjauduttuasi verkkopankkiin valitse ylävalikosta Kortit  > Valitse lopetettava kortti > Lopeta kortti.

Huomaathan, että jos kyseessä on luotollinen kortti, kortin lopettaminen ei onnistu omatoimisesti. Jos luotolla on useampi velallinen, jokaisen tulee lähettää itsenäisesti oma pyyntönsä luoton ja siihen liitetyn kortin lopettamisesta joko lähettämällä viesti S-mobiilissa tai verkkopankissa, soittamalla asiakaspalveluumme tai asioimalla Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä.

Kortin lopettaminen soittamalla asiakaspalveluun tai asioimalla Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä

Kortti on mahdollista lopettaa myös soittamalla asiakaspalveluumme tai asioimalla Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä. Löydät yhteystiedot verkkosivuiltamme s-pankki.fi/otayhteytta.

Verkkopankkitunnukset
S-Pankin verkkopankkitunnuksien avulla voit asioida verkossa ja hallinnoida tilejäsi, korttejasi tai sijoituksiasi niin S-mobiilissa kuin verkkopankissakin. Jos sinulla ei vielä ole S-Pankin verkkopankkitunnuksia, voit avata ne täältä. Jos asut ulkomailla, saat verkkopankkitunnukset asioimalla Asiakasomistaja ja S-Pankki-pisteellä. Verkkopankkitunnukset on mahdollista avata vain EU/ETA-alueella asuville.
E-laskut
Handelsbankenissa tekemäsi e-laskutilaukset eivät ole siirtyneet S-Pankkiin. Voit nyt tehdä e-laskutilaukset uudelleen S-Pankin verkkopankissa.
Ilmoita uudet tilinumerot eri tahoille
Muista ilmoittaa uudet tilinumerosi esimerkiksi työnantajallesi, Kelalle ja Verohallintoon. Muista päivittää myös mobiilimaksamisen sovelluksissa, kuten MobilePayssa käyttämäsi tilinumero uuteen. Jos tilillesi saapuu rahaa rahaston kuukausisäästämiseen, ilmoita uusi tilinumero henkilölle, jolta raha saapuu. Löydät uuden tilinumerosi S-mobiilista tai S-Pankin verkkopankista.
Ovathan asiakastietosi ajantasalla?
Meidän velvollisuutemme on yhdessä kanssasi huolehtia siitä, että pankkiasiointiin liittyvät tietosi ovat ajan tasalla. Siksi pyydämme sinua nyt päivittämään tietosi verkossa vastaamalla muutamiin kysymyksiin. Jos lapsellasi tai huollettavallasi on pankkipalvelut S-Pankissa, muista päivittää myös hänen asiakastietonsa säännöllisesti.

Tervetuloa S-Pankkiin

S-Pankki on täyden palvelun pankki, joka tarjoaa ylivoimaista helppoutta ja hyötyä asiakasomistajilleen. Meidät tunnetaan vaivattomasta asioinnista, joka vastaa asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin ja elämäntilanteisiin.

Riikka Laine-Tolonen
Toimitusjohtaja

Olemme täällä sinua varten

S-Pankissa voit hoitaa lähes kaikki raha-asiasi digitaalisissa kanavissa silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Verkkopankin lisäksi voit asiakasomistajana ottaa käyttöösi kätevän S-mobiili-sovelluksen. S-mobiilissa näet keskeiset tiedot palveluistasi ja hoidat päivittäisiä pankkiasioitasi helposti.

 

Jos haluat asioida henkilökohtaisesti tai tarvitset henkilökohtaista neuvontaa, suosittelemme varaamaan ajan etukäteen. S-Pankin konttoreilla palvelemme säästämisen ja sijoittamisen sekä rahoittamisen asioissa vain ajanvarauksella. Asiakasomistajuuteen ja päivittäisiin pankkipalveluihin, kuten kortteihin ja tileihin liittyen palvelemme Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteillä myös ilman ajanvarausta.

Konttoreiden yhteystiedot löydät tältä sivulta

Kaikki usein kysytyt kysymykset

Pidä tietosi turvassa

Turvallinen pankkiasiointi

Muistutamme, että pankit eivät koskaan pyydä verkkopankkitunnuksiasi sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Älä kirjaudu verkkopankkitunnuksilla sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta. Poista epäilyttävä viesti avaamatta sitä. S-Pankissa käytämme Signom-allekirjoituspalvelua muun muassa sopimusten hyväksymiseen.

Lue lisää turvallisesta pankkiasioinnista