Siirry suoraan sisältöön

Sika säkissä?

S-Pankin TNS-Gallupilta tilaaman tutkimuksen mukaan suomalaiset eivät tarkalleen ottaen tiedä, mitä kaikkea heidän pankeille maksamansa palvelumaksut pitävät sisällään. Tulos on surkea. Eihän sen näin pitäisi mennä! 

Me S-Pankissa olemme alusta asti halunneet tehdä pankkiasioinnista ylivertaisen yksinkertaista, mikä näkyy myös palvelumaksuissa.

Tutkimuksen mukaan liki puolet suomalaisista on tietämättömiä pankille maksamiensa palvelumaksujen sisällöstä. Mistä muualta ihmiset ostaisivat palvelun tietämättä, mitä se pitää sisällään? Onko niin, että koska palvelumaksut veloitetaan suoraan tililtä, niistä ei niin piitata, vaikka vuositasolla kirjavista palveluista voi koostua isokin summa?

En lainkaan usko, että suomalaiset kuluttajat ovat välinpitämättömiä palvelumaksuista, mutta en myöskään ihmettele sitä, että palvelumaksut aiheuttavat hämmennystä. Pankit nimittäin hinnoittelevat palvelunsa kirjavasti, ja niiden vertailu on vaikeaa.

Me S-Pankissa olemme alusta asti halunneet tehdä pankkiasioinnista ylivertaisen yksinkertaista, mikä näkyy myös palvelumaksuissa. S-Pankissa peruspankkipalvelut eli käyttötili, maksukortti ja verkkopankkitunnukset ovat S-ryhmän asiakasomistajille ilmaisia. Se ei varmasti aiheuta päänvaivaa kenellekään!

Miten ilmaisuus on mahdollista tässä maailmassa, jossa koko ajan kiristyvä kilpailu pakottaa pankit aina vaan tehostamaan toimintaansa? Se on valinta. Se on mahdollista siksi, että S-Pankki on ihan oikeasti olemassa asiakkaitaan varten. Ja siksi olemme valinneet, että maksimaalisen voitontavoittelun sijaan haluamme tarjota asiakkaillemme pankkipalveluita maksutta. Yksinkertaista, eikö totta?

Ei siis ole ihme, että S-Pankki pärjää erilaisissa hintavertailuissa hyvin. Syksyllä 2015 Suomen Rahatieto vertaili Taloussanomille pankkiasiakkuuden kokonaishintaa. Laskelmaan on otettu mukaan lukuisia eri muuttujia aina asuntolainan marginaalista säästötilin korkoon ja vakuutuksiin. Vertailussa on käytetty erilaisia kuvitteellisia esimerkkihenkilöitä vuokra-asunnossa asuvasta sinkusta viisikymppiseen pariskuntaan, jolle on ehtinyt jo kerääntymään säästöjäkin. S-Pankki nousi kolmen parhaan pankin joukkoon kolmelle neljästä vertailun koeasiakkaasta.

Ja tässä onkin ne kaksi asiaa, jotka hankalassa hintaviidakossa kannattaa muistaa S-Pankista: 1. Meillä peruspankkipalvelut ovat ilmaisia. 2. Vertailtaessa pankkiasiakkuuden kokonaishintaa voit luottaa siihen, että S-Pankin valitessasi valitset pankin, joka on sitoutunut edullisuuteen. Meillä et osta sikaa säkissä. Sen joulukinkun voit napata mukaan samalla reissulla S-ryhmän kaupasta.

Terveisin

Pekka Ylihurula
S-Pankin toimitusjohtaja

 

TNS-Gallup teki haastattelututkimuksen S-Pankille marraskuussa 2015. Siihen vastasi 1004 suomalaista.

Ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Päivitä yhteystietosi S-mobiilissa tai osoitteessa s-käyttäjätili.fi. Samalla voit antaa sähköisen markkinointiluvan ja pysyt ajan tasalla palveluistamme ja asiakasomistajaeduistamme.

Kirjaudu S-käyttäjätilille ja päivitä yhteystiedot: 

Päivitä tiedot


Asiakasomistajuus-osiossa voit päivittää markkinointiluvat: 

Päivitä markkinointiluvat