Kirjaudu tunnusluvulla, sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella

 

S-mobiilin tunnistaminen nopeuttaa kirjautumista verkkopankkiin ja palveluihin, jotka vaativat verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisen. Se toimii siis kuin tunnuslukusovellus, etkä jatkossa tarvitse kirjautumiseen tunnuslukutaulukkoa vaan voit kirjautua sormenjäljellä, itse valitsemallasi tunnusluvulla tai FACE-ID -toiminnolla niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto. Palvelu on turvallinen ja maksuton. Sen voi ottaa käyttöön Android- ja iPhone-puhelimilla.

Saat palvelun käyttöösi kirjautumalla S-mobiiliin S-Pankin verkkopankkitunnuksilla.

Näin otat tunnistamisen käyttöön

Kirjaudu verkkopankkiin, erilaisiin palveluihin ja vahvista maksuja


S-mobiilin tunnistamisella voit:

    • kirjautua S-Pankin verkkopankkiin, S-mobiilin pankkiosioon sekä muihin TUPAS-tunnistautumista vaativiin palveluihin, kuten Kelan ja Verohallinnon sivuille.
    • vahvistaa maksuja ja muita tapahtumia verkkopankissa ja S-mobiilissa.
    • vahvistaa maksuja verkkokaupoissa. 
    • tunnistautua hoitaessasi pankkiasioita asiakaspalvelupisteissämme tai puhelimitse asiakaspalvelumme kanssa. 

Kun kirjaudut palveluihin, vahvistat esimerkiksi maksuja tai tunnistaudut puhelun yhteydessä, sinulle lähetetään tunnistuspyyntö S-mobiili-sovellukseen. Avaa sovellus ja tunnistaudu valitsemallasi tunnusluvulla, sormenjäljellä tai FACE-ID -toiminnolla niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto. Halutessasi tunnistautuminen onnistuu toki edelleen perinteisen tunnuslukutaulukon avulla pelkästään tai S-mobiililla tunnistamisen rinnalla.

Kirjaudu verkkopankkiin S-mobiililla näin

Näin saat S-mobiililla tunnistamisen käyttöön

  1. Lataa maksuton S-mobiili-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta. S-mobiili on S-ryhmän kaupan ja S-Pankin palvelut yhdistävä mobiilisovellus, joka tuo arkea helpottavia palveluita puhelimeesi. 
  2. Ota S-mobiili käyttöön S-Pankin verkkopankkitunnuksillasi (käyttäjätunnus, salasana, tunnuslukutaulukko). S-mobiilin tunnistamisen saat käyttöösi sovelluksen käyttöönoton yhteydessä. Jos sinulla ei ole S-Pankin verkkopankkitunnuksia, voit hakea niitä lähimmässä asiakaspalvelupisteessämme.
  3. Päivitä yhteystietosi ja hyväksy sähköisen tunnistamisen käyttöehdot tunnuslukutaulukolla.
  4. Valitse seuraavaksi nelinumeroinen tunnusluku, jota käytät jatkossa mm. tunnistautumiseen ja maksujen vahvistamiseen S-mobiilissa. Syötä matkapuhelinnumerosi, johon saat tekstiviestillä vahvistuskoodin, jolla vahvistat S-mobiilin tunnistamisen käyttöönoton.

Jatkossa kirjaudut S-mobiiliin valitsemallasi tunnusluvulla, sormenjäljellä, mikäli laitteesi tukee sormenjälkitunnistusta tai FACE-ID -toiminnolla, mikäli iOS-puhelimessasi on kasvojentunnistustoiminto.

Tunnuslukutaulukkoa ei kannata hävittää

Tarvitset perinteistä tunnuslukutaulukkoa yhä ottaessasi S-mobiililla tunnistamisen käyttöön uudessa laitteessa tai mikäli unohdat sähköisen tunnistamisen tunnuslukusi. Halutessasi voit myös edelleen jatkaa paperisen tunnuslukutaulukon käyttöä tavalliseen tapaan. 

Toimi näin, jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin

Jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin, voit sulkea S-mobiililla tunnistamisen itse verkkopankissa tai S-mobiilissa. Vaihtoehtoisesti voit sulkea palvelun soittamalla asiakaspalveluumme 010 76 5800 ma–to kello 9–20, pe kello 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/minuutti), soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun +358 9 6964 6820 (pvm/mpm, 24h/vrk) tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme.

Usein kysyttyä

Kyllä on. Sormenjälkesi ei tallennu pankin järjestelmiin, vaan ainoastaan puhelimeesi salattuna. Vain sinä tiedät valitsemasi tunnusluvun, eikä se ei tallennu mobiililaitteeseesi. Pankin järjestelmiin tieto tunnusluvusta tallennetaan ainoastaan salattuna. Unohtunutta tunnuslukua ei myöskään voi palauttaa, vaan tunnusluvun unohtuessa tunnistaminen S-mobiililla on otettava käyttöön uudelleen.

Avaa laitteesi sovelluskauppa ja lataa sieltä uusin versio S-mobiilista. Voit tämän jälkeen ottaa tunnistautumisen käyttöön S-mobiilin valikosta sovelluksen oikeasta yläkulmasta valitsemalla Ota käyttöön tunnistautuminen S-mobiilissa.

Et voi. Voit vahvistaa maksuja vain samalla tunnistustavalla, jolla olet kirjautunut verkkopankkiin. Jos siis käytät kirjautumiseen esimerkiksi sormenjälkeä tai tunnuslukua, voit vahvistaa maksuja tai sopimuksia vain sormenjäljellä tai tunnusluvulla.

Pääset vaihtamaan tunnuslukua valitsemalla S-mobiilin oikeassa yläkulmassa olevasta valikosta Vaihda tunnusluku.

Jos olet unohtanut tunnuslukusi, kirjaudu ensin ulos S-mobiilista valitsemalla oikean yläkulman valikosta Asetukset-otsikon alta Yleiset -> Kirjaudu ulos sovelluksesta. Kirjaudu takaisin S-mobiiliin ja ota tunnistaminen käyttöön uudelleen valitsemalla oikean yläkulman valikosta Ota käyttöön tunnistautuminen S-mobiilissa.

Ehdot ja asiakirjat

Heräsikö kysymyksiä? 

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–to klo 9–20 ja pe klo 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Puhelun yhteydessä voit tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai S-mobiilin tunnistamisella.

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi

Varaa aika ja tule käymään

Lähes 100 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta varaamalla ajan toimipaikkaan. Ajanvaraus on mahdollista näillä paikkakunnilla. Halutessasi voit tulla myös ilman ajanvarausta.

Varaa aika

Etsi lähin toimipaikka