Luottokortin ostoturva

Kun maksat ostoksesi S-Etukortti Visan luotolla, ne ovat automaattisesti turvattuja ostohetkestä lähtien. Käytännössä ostoturva tarkoittaa sitä, että mahdollisissa ongelmatilanteissa voit saada rahasi takaisin.

Ostoturva koskee esimerkiksi seuraavia tilanteita:

    • verkkokaupasta tilaamaasi tuotetta ei toimiteta, tuote saapuu vahingoittuneena tai saat väärän tuotteen
    • kauppias veloittaa maksun väärin, esimerkiksi kaksinkertaisena
    • konsertti peruuntuu
    • matkatoimisto tai lentoyhtiö menee konkurssiin ennen matkaasi tai sen aikana

Ostoturva koskee sekä suomalaisia että ulkomaisia kauppoja. Voit hakea korvausta minkä hintaisesta ostoksesta hyvänsä – korvattavan tavaran tai palvelun hinnalle ei ole ylä- tai alarajaa. Kortin luottoraja kannattaa pitää sinulle sopivalla tasolla, jotta voit tehdä hankinnat joustavasti yllättävissäkin tilanteissa. Kortin luottorajaa voit muuttaa helposti verkkopankissa.

Toimi ongelmatilanteissa näin:

  1. Ota ensin yhteyttä kauppiaaseen
    Ongelmatilanne on aina ensin pyrittävä selvittämään suoraan kauppiaan kanssa. Kannattaa myös säilyttää kaikki kauppaa koskevat tositteet, kuten tilausvahvistus, maksukuitti, kuvaus ostetusta tuotteesta tai palvelusta sekä mahdollinen kauppiaan kanssa käyty viestikeskustelu.

  2. Tee korttiveloituksesta reklamaatio S-Pankille
    Mikäli et pääse korvauksesta yhteisymmärrykseen kauppiaan kanssa, tee korttiveloituksesta kirjallinen reklamaatio S-Pankille mahdollisimman pian.

    Ohjeet reklamaation tekemiseen:

    1. Kirjaudu verkkopankkiin.
    2. Mene Asiakaspalvelu-välilehdelle ja klikkaa Lähetä viesti S-Pankin Asiakaspalveluun ».
    3. Valitse viestin aiheeksi Visa-kortit ja S-Laina.
    4. Tarkenna valintaa valitsemalla Korttiostojen reklamaatiot.
    5. Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet.
    6. Lähetä reklamaatio.

    KIRJAUDU VERKKOPANKKIIN

    Verkkopankkitunnukset hukassa? Näin voit uusia tunnuksesi


    Reklamaatio on mahdollista tehdä myös asiakaspalvelupisteessä.