Kirjaudu tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä

 

S-mobiilin tunnistaminen nopeuttaa kirjautumista verkkopankkiin ja palveluihin, jotka vaativat verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisen. Palvelun avulla voit kirjautua sormenjäljellä, itse valitsemallasi tunnusluvulla tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto.

S-mobiililla tunnistaminen on turvallinen ja maksuton palvelu. Saat sen käyttöösi S-mobiilissa Android- ja iPhone-puhelimilla joko S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos olet S-Pankin asiakas.

Näin otat tunnistamisen käyttöön S-Pankin verkkopankkitunnuksilla

Näin käytät S-mobiilin tunnistamista

S-mobiilin tunnistamisen saat käyttöösi myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla

Voit ottaa S-mobiilin pankkipalvelut käyttöön toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos sinulla on jo S-Pankin tili ja verkkopankkitunnukset.

Jos sinulla ei vielä ole S-mobiilia lainkaan käytössä, toimi näin:

  1. Lataa S-mobiili puhelimesi sovelluskaupasta.
  2. Ota S-mobiili käyttöön pankkisi verkkopankkitunnuksilla, jolloin saat käyttöösi kaupan palvelut (Oma kauppa -osio). Jatka alla olevien ohjeiden mukaan pankkipalvelujen (S-Pankki-osio) käyttöönottoon.

Kun sinulla on jo S-mobiilin kaupan palvelut käytössä, toimi näin:

  1. Kirjaudu S-mobiiliin ja ota S-Pankin palvelut käyttöösi S-Pankki-osion etusivulta tai lukkosymbolia painamalla.
  2. Valitse tunnistustapa (voit tässä kohtaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella).
  3. Hyväksy ehdot ja ota S-mobiilin tunnistaminen käyttöön valitsemalla nelinumeroinen tunnusluku, sormenjälkitunnistautuminen tai Face ID (iOS).
  4. Jatkossa voit kirjautua S-mobiiliin helposti tunnusluvullasi, sormenjäljellä tai Face ID:llä.

Aktivoi S-mobiilin unohtunut tunnusluku uudelleen

Oletko ottanut S-mobiilin tunnistamisen käyttöön, mutta et muista asettamaasi tunnuslukua? Nyt voit uusia S-mobiilin tunnusluvun maksutta toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella S-mobiilissa.

Näin uusit S-mobiilin tunnusluvun:

  1. Avaa S-mobiili-sovellus, sisäänkirjautumissivulta klikkaa Unohtuiko tunnusluku? -linkkiä
  2. Valitse tunnistustapa (voit tässä kohtaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla)
  3. Tunnistautumisen jälkeen aseta haluamasi uusi nelinumeroinen S-mobiilin tunnusluku
  4. Valmista tuli, nyt voit kirjautua S-mobiiliin uudella tunnusluvullasi!

Tunnuslukutaulukkoa ei kannata hävittää

Tarvitset perinteistä tunnuslukutaulukkoa yhä ottaessasi S-mobiililla tunnistamisen käyttöön uudessa laitteessa tai mikäli unohdat sähköisen tunnistamisen tunnuslukusi. Halutessasi voit myös edelleen jatkaa paperisen tunnuslukutaulukon käyttöä tavalliseen tapaan. 

Asioidessasi tunnuslukutaulukolla kirjautuminen tai maksu vahvistetaan tarvittaessa tekstiviestinä lähettävän vahvistuskoodin avulla. Tunnuslukutaulukolla asioidessasi tarvitset siis laitteen, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä.

Toimi näin, jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin

Jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin, voit sulkea S-mobiililla tunnistamisen itse verkkopankissa tai S-mobiilissa.

Vaihtoehtoisesti voit sulkea palvelun soittamalla asiakaspalveluumme 010 76 5800 ma–to kello 9–20, pe kello 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/minuutti), soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun +358 9 6964 6820 (pvm/mpm, 24h/vrk) tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme.

Usein kysyttyä


S-mobiilin tunnistamisella voit:

    • kirjautua S-Pankin verkkopankkiin, S-mobiilin pankkiosioon sekä muihin TUPAS-tunnistautumista vaativiin palveluihin, kuten Kelan ja Verohallinnon sivuille.
    • tunnistautua hoitaessasi pankkiasioita asiakaspalvelupisteissämme tai puhelimitse asiakaspalvelumme kanssa. 
    • vahvistaa maksuja ja muita tapahtumia verkkopankissa ja S-mobiilissa.
    • vahvistaa maksuja verkkokaupoissa. 

Kun olet kirjautumassa verkkopalveluihin tai tunnistautumassa puhelun yhteydessä, avaa ensin S-mobiili ja kirjaudu siihen. Tämän jälkeen kirjaudu haluamaasi palveluun, jolloin S-mobiiliin tulee tunnistuspyyntö. Hyväksy se tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä (iOs). Halutessasi tunnistautuminen onnistuu toki edelleen perinteisen tunnuslukutaulukon avulla pelkästään tai S-mobiililla tunnistamisen rinnalla.

Kirjaudu verkkopankkiin S-mobiililla näin

  1. Lataa maksuton S-mobiili-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta. S-mobiili on maksuton S-ryhmän kaupan ja S-Pankin palvelut sekä LähiTapiolan vakuutukset yhdistävä mobiilisovellus. 
  2. Ota S-mobiili käyttöön S-Pankin verkkopankkitunnuksillasi (käyttäjätunnus, salasana, tunnuslukutaulukko). S-mobiilin tunnistamisen saat käyttöösi sovelluksen käyttöönoton yhteydessä. Jos sinulla ei ole S-Pankin verkkopankkitunnuksia, voit hakea niitä lähimmässä asiakaspalvelupisteessämme.
  3. Päivitä yhteystietosi ja hyväksy sähköisen tunnistamisen käyttöehdot tunnuslukutaulukolla.
  4. Valitse seuraavaksi nelinumeroinen tunnusluku, jota käytät jatkossa mm. tunnistautumiseen ja maksujen vahvistamiseen S-mobiilissa. Syötä matkapuhelinnumerosi, johon saat tekstiviestillä vahvistuskoodin, jolla vahvistat S-mobiilin tunnistamisen käyttöönoton.

Jatkossa kirjaudut S-mobiiliin valitsemallasi tunnusluvulla, sormenjäljellä, mikäli laitteesi tukee sormenjälkitunnistusta tai Face ID:llä, mikäli iOS-puhelimessasi on kasvojentunnistustoiminto.

Kyllä on. Sormenjälkesi ei tallennu pankin järjestelmiin, vaan ainoastaan puhelimeesi salattuna. Vain sinä tiedät valitsemasi tunnusluvun, eikä se ei tallennu mobiililaitteeseesi. Pankin järjestelmiin tieto tunnusluvusta tallennetaan ainoastaan salattuna. Unohtunutta tunnuslukua ei myöskään voi palauttaa, vaan tunnusluvun unohtuessa tunnistaminen S-mobiililla on otettava käyttöön uudelleen.

Avaa laitteesi sovelluskauppa ja lataa sieltä uusin versio S-mobiilista. Voit tämän jälkeen ottaa tunnistautumisen käyttöön S-mobiilin valikosta sovelluksen oikeasta yläkulmasta valitsemalla Ota käyttöön tunnistautuminen S-mobiilissa.

Et voi. Voit vahvistaa maksuja vain samalla tunnistustavalla, jolla olet kirjautunut verkkopankkiin. Jos siis käytät kirjautumiseen esimerkiksi sormenjälkeä tai tunnuslukua, voit vahvistaa maksuja tai sopimuksia vain sormenjäljellä tai tunnusluvulla.

Pääset vaihtamaan tunnuslukua valitsemalla S-mobiilin oikeassa yläkulmassa olevasta valikosta Vaihda tunnusluku.

Jos olet unohtanut tunnuslukusi, kirjaudu ensin ulos S-mobiilista valitsemalla oikean yläkulman valikosta Asetukset-otsikon alta Yleiset -> Kirjaudu ulos sovelluksesta. Kirjaudu takaisin S-mobiiliin ja ota tunnistaminen käyttöön uudelleen valitsemalla oikean yläkulman valikosta Ota käyttöön tunnistautuminen S-mobiilissa. Voit kirjautua S-mobiiliin myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla. Lue lisää S-mobiilin tunnistamisesta

Ehdot ja asiakirjat

Heräsikö kysymyksiä? 

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–to klo 9–20, pe 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Tarvitset soittaessasi aina verkkopankkitunnuksia tai S-mobiilin tunnistamista

Varaa aika ja tule käymään

Lähes 100 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta, kun varaat ajan toimipaikkaan. 

Varaa aika

Etsi lähin toimipaikka

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi