S-Pankki tarjoaa nuorille mahdollisuuden kurkistaa rahoitusmaailman kulisseihin Maailman suurin etäTET -tapahtumassa

27.10.2023

S-Pankki osallistuu ensimmäistä kertaa Maailman suurin etäTET -tapahtumaan, joka tarjoaa tuhansille nuorille mahdollisuuden saada ainutlaatuinen näkökulma rahoitusmaailmaan ja sen monipuolisiin mahdollisuuksiin. Tavoitteemme on tukea nuoria urapolkujen hahmottamisessa ja auttaa heitä huomaamaan, miten monipuolisia uramahdollisuuksia alalta löytyy.

Kun nuori pohtii uravalintojaan, on tärkeää tarjota hänelle mahdollisuus tutustua eri aloihin ja löytää omat vahvuutensa ja intohimonsa. S-Pankki haluaa olla mukana tukemassa nuorta tällä matkalla.

"On kunnia olla mukana Maailman suurimmassa etäTETissä. Nuorilla on valtava potentiaali ja halu oppia. Haluamme avata heille oven rahoitusmaailmaan ja kertoa, millaisia työmahdollisuuksia alallamme on tarjolla”, S-Pankin toimitusjohtaja Riikka Laine-Tolonen sanoo.

“S-Pankki on jo yksitoista kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankkibrändiksi. Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää.”

Tervetuloa virtuaaliseen työpäivään

Yhdessä muiden finanssialan organisaatioiden kanssa S-Pankki tarjoaa etäTET-osallistujille mahdollisuuden kurkistaa pankkimaailman kulisseihin virtuaalisen työpäivän muodossa. Nuoret saavat tilaisuuden:

• Seurata pankin ammattilaisten työpäivää ja nähdä, miten pankkitoiminta toimii käytännössä.
  • Tutustua erilaisiin tehtäviin pankissa - sekä myös pankkielämän inhimilliseen puoleen.
  • Oppia, miten henkilökohtaisia vahvuuksia voi hyödyntää ja miten niitä kannattaa tuoda esiin töitä hakiessa.

EtäTET on Nuorten yrittäjyys ja talous NYT -yhdistyksen järjestämä viikko, jossa tarjotaan yläasteikäisille ja toisen asteen opiskelijoille mahdollisuus kurkistaa, millaiselta työelämä näyttää eri aloilla. Finanssiala ry on jäsenyrityksineen kolmatta kertaa mukana tapahtumassa. EtäTET-viikko alkaa finanssialan päivällä maanantaina 6. marraskuuta. Opettajat voivat ilmoittaa oman luokkansa viikkoon ja nuoret voi vinkata tapahtumasta opettajalleen NYT:n verkkosivuilla.

Tutustu S-Pankkiin työnantajana