S-Pankki osallistuu Varo, varmista, varoita -kampanjaan

29.3.2023

Viranomaisten ja yritysten yhteinen Varo, varmista, varoita ‑kampanja muistuttaa, että huijauksia voi ehkäistä myös itse.

S-Pankki osallistuu kuluvanakin vuonna viranomaisten ja yritysten yhteiseen Varo, varmista, varoita ‑kampanjaan. Kampanjan tavoitteena on muistuttaa, että jokainen suomalainen voi torjua ja ehkäistä huijauksia myös itse.

Varo, varmista, varoita -kampanjan helppo muistisääntö on:

• Varo viestejä ja muita yllättäviä yhteydenottoja, jotka kehottavat sinua toimimaan tai jotka sisältävät linkkejä.
  • Varmista, että yhteydenotot tulevat oikeasti sieltä, mistä ne vaikuttavat tulevan. Kirjaudu palveluihin turvallista reittiä pitkin: kirjoita palvelun suora osoite selaimen osoiteriville tai siirry palveluun tallentamasi kirjanmerkin kautta. Älä käytä hakukoneiden tarjoamia linkkejä. Jos palvelua voi käyttää sitä varten tehdyn sovelluksen avulla, käytä sitä.
  • Varoita huijauksista myös muita: läheisiä, tuttuja ja työkavereita.

Lisätietojen turvallisesta pankkiasioinnista löydät S-Pankin verkkosivuilta. Sivuilta löydät muun muassa vinkit siihen, miten tunnistat huijausviestin.

Lue lisää turvallisesta pankkiasioinnista