Tutkimus: S-Pankilla tyytyväisimmät asiakkaat kolmatta vuotta putkeen

6.4.2022

S-Pankki sai pankeista parhaat arvosanat, kun suomalaisilta selvitettiin heidän tyytyväisyyttään ja luottamustaan pankkeihin. Asiaa selvitti Taloustutkimus luottovertailuyhtiö Sortterin toimeksiannosta.

S-Pankin asiakkaat ovat kaikkein tyytyväisimpiä pankkiinsa kokonaisuudessaan. Tieto käy ilmi luottovertailuyhtiön Sortterin teettämästä tutkimuksesta, jonka on toteuttanut Taloustutkimus. Kyseessä on kolmas vuosi, kun S-Pankki pitää hallussaan vertailun kärkisijaa.

Asteikolla yhdestä viiteen (1=tyytymätön ja 5=tyytyväinen) S-Pankki sai yleisarvosanaksi 4,3. Kaikkiaan analysoitava oli seitsemän pankkia, joiden keskimääräinen yleisarvosana oli 4,0.

“Kiitos asiakkaillemme tästä arviosta! Olemme ylpeitä tuloksesta ja jatkamme töitä samaan malliin, sillä haluamme vastata odotuksiin myös jatkossa”, kertoo asiakkuuksista vastaava johtaja Saija Lindfors S-Pankista.

Eniten S-Pankin asiakkaat arvostavat pankkipalvelumaksujen hinnoittelua (4,5), maksukorttivalikoimaa (4,4) ja sähköisten palveluiden toimivuutta (4,4). Tutkimuksen perusteella S-Pankilla on myös uskollisimmat asiakkaat ja pankki arvioidaan alan vastuullisimmaksi toimijaksi.

Taloustutkimus toteutti tutkimuksen maaliskuussa 2022 ja kyselyyn vastasi 1 093 henkilöä. Tutkimuksen tulokset on painotettu iän, sukupuolen ja asuinpaikan sekä talouden koon mukaan. Kokonaistuloksen osalta virhemarginaali on 95 prosentin luotettavuustasolla enimmillään kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.

Lue lisää tutkimuksesta