Suomalaiset luottavat S-Pankkiin, käy ilmi Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2022 -tutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan S-Pankki on Suomessa toimivien finanssialan yhtiöiden arvostetuin brändi.
Kyseessä on viides perättäinen vuosi, kun suomalaiset valitsevat S-Pankin arvostetuimmaksi pankkibrändiksi.
“S-Pankki täyttää lokakuussa 15 vuotta ja vuosien varrella meistä on kasvanut täyden palvelun pankki asiakasomistajille. Olen ylpeä ja iloinen siitä, että suomalaiset ovat panneet merkille määrätietoisen työmme”, S-Pankin vt. toimitusjohtaja Hanna Porkka kommentoi tutkimuksen tuloksia.
Tutkimuksen mukaan suomalaiset pitävät S-Pankkia kotimaisena, turvallisena, luotettavana ja vastuullisena toimijana. Mitä useammin vastaaja käytti S-Pankin palveluita, sitä enemmän tämä arvosti pankkia. Kesäkuun lopussa S-Pankilla oli 3,1 miljoonaa asiakasta, joista aktiivisia oli noin 560 000.
”Olen tyytyväinen, että yhä useampi asiakkaamme on hoksannut saavansa kaikki tarvittavat pankkipalvelut, kuten tilin palkkaa varten, S-ryhmän Bonusta kerryttävän maksukortin sekä monipuoliset lainapalvelut sekä säästämisen ja sijoittamisen palvelut, omasta pankistaan”, Porkka kertoo.
S-Pankki on olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen.
”Kuluvana vuonna olemme kokeneet hyvin poikkeuksellisia tapahtumia ja yleinen hintataso on noussut selvästi elämän eri alueilla. Tässä yhteydessä haluaisin muistuttaa, että S-Pankki tarjoaa tilin, kortin, verkkopankkitunnukset ja mobiilisovelluksen maksutta jokaiselle S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajalle. Laskelmiemme mukaan tyypillinen asiakasomistaja hyötyy noin 200 euroa vuodessa siirtämällä asiointinsa S-Pankkiin ja ottamalla S-Etukortti Visan aktiiviseen käyttöön.”
S-Pankin lisäksi myös muut S-ryhmän brändit menestyivät hyvin tutkimuksessa. Esimerkiksi kanta-asiakaskorteista arvostetuin oli S-Etukortti, ruokakaupoista Prisma ja hotelliketjuista Sokos Hotels.
Brändien arvostus 2022 -tutkimuksessa selvitettiin 585 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin touko-kesäkuussa 2022 ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaata lukuun ottamatta.
Taloustutkimus: Brändien arvostus 2022
Lisätietoja:
S-Pankin viestintä, p. 050 573 5855, viestinta@s-pankki.fi