Tutkimus: Suomalaiset äänestivät S-Pankin vastuullisimmaksi jo yhdeksännen kerran

16.3.2021

Suomalaiset äänestivät S-Pankin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi jo yhdeksännen kerran peräkkäin vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Myös S-ryhmä, Prisma, Sokos Hotellit ja ABC arvioitiin kukin oman toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi.

Sustainable Brand Index -tutkimuksen mukaan suomalaiset pitävät S-Pankkia kaikkein vastuullisimpana suomalaisena pankkina, jo yhdeksättä vuotta peräkkäin. S-ryhmä pärjäsi muutenkin hyvin, sillä S-ryhmä valittiin vastuullisimmaksi kuluttajatuotteita myyvien yritysten sarjassa ja Prisma, Sokos Hotellit sekä ABC omien toimialojensa vastuullisimmiksi brändeiksi.

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuustutkimus, jossa vastaajat arvioivat eri aloja edustavia brändejä sen mukaan, kuinka vastuullisina niitä pitävät.

S-Pankin tavoitteena on tarjota jokaiselle mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. S-Pankin vastuullisuuden kivijalan muodostavat maksuttomat päivittäiset pankkipalvelut eli tili, kortti ja pankkitunnukset, jotka S-Pankki tarjoaa jatkuvasti maksutta kaikille asiakasomistajille ja heidän perheenjäsenilleen. Lisäksi S-Pankki tarjoaa asiakkailleen kilpailukykyisesti hinnoitellut lainat sekä mahdollisuuden aloittaa säästäminen ja sijoittaminen vastuullisesti matalalla kynnyksellä.

Viime vuosina S-Pankki on panostanut voimakkaasti vastuulliseen sijoittamiseen ja on tätä nykyä Pohjoismaiden johtava toimija vaikuttavuussijoittamisessa.

Ruotsalaisen SB Insightin toteuttama Sustainable Brand Index on tehty vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2021 tutkimukseen haastateltiin kaikkiaan noin 60 000 16–75-vuotiasta vastaajaa.

Suomesta vuoden 2021 Sustainable Brand Index -tutkimukseen vastasi 9 900 henkilöä. Arvioitavia brändejä oli Suomesta mukana 212. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat henkilöä. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä brändin tunnettuuden perusteella.

Lue lisää Sustainable Brand Index -tutkimuksesta

Lue lisää S-Pankin vastuullisuudesta