S-Pankin vastuullisen sijoittamisen raportit vuodelta 2020 julki

30.3.2021

Raportit kertovat, miten S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnassa huolehdittiin esimerkiksi S-Pankki- ja FIM-rahastojen vastuullisuudesta vuonna 2020.

S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnan vastuullisen sijoittamisen raportit vuodelta 2020 ovat ilmestyneet. Raportit kertovat, miten salkunhoidon ammattilaiset huolehtivat sijoitusten vastuullisuudesta osake-, korko-, yhdistelmä- ja kiinteistörahastoissa sekä muussa sijoitustoiminnassa viime vuonna.

Vastuullisuus on S-Pankin toiminnan ytimessä ja maaliskuussa suomalaiset äänestivät S-Pankin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi jo yhdeksännen kerran peräkkäin vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa.

Nyt julkaistuista raporteista käy ilmi muun muassa se, millaisia vastuullisen sijoittamisen strategioita hyödynsimme S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnassa viime vuonna ja miten pyrimme vaikuttamaan sijoituskohteidemme vastuullisuuteen.

Vuoden 2020 aikana vaikuttamisen kohteena olevia yhtiöitä oli kaiken kaikkiaan 20. Kahden yhtiön osalta päätimme lopettaa vaikuttamisen positiiviseen lopputulemaan. Yhden yhtiön osalta emme kokeneet saavuttavamme toivottuja tuloksia, joten päätimme lopettaa vaikuttamisen ja lisäsimme yhtiön poissulkulistallemme.

Kiinteistörahastojemme puolella puolestaan osallistuimme muun muassa valtakunnalliseen energiansäästöviikkoon sekä jatkoimme määrätietoista työskentelyä veden säästämiseksi sekä kiertotalouden edistämiseksi rakennustyömailla.

Nyt julkaistujen raporttien lisäksi julkaisemme neljännesvuosittain rahastokohtaiset vastuullisuusraportit kaikista osake-, korko- ja yhdistelmärahastoistamme. Nämä rahastokohtaiset raportit löytyvät kunkin rahaston sivulta.

S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnan vastuullisen sijoittamisen raportti 2020

Kiinteistörahastojen vastuullisen sijoittamisen raportti