S-Pankin tonttirahasto osti tontin Helsingin Lauttasaaresta kumppaninaan Pohjola Rakennus

26.2.2021

S-Pankki-konserniin kuuluvien yhtiöiden hallinnoima FIM Vuokratontti Ky -rahasto on ostanut osan Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevasta tontista.

Tonttirahasto vuokraa ostamansa 3 442 neliömetrin osan Lauttasaaressa sijaitsevasta tontista rakennusyhtiö Pohjola Rakennus Oy Suomen perustamalle asunto-osakeyhtiölle. Vuokrasopimus on pitkäaikainen ja tontti on takaisin lunastettava.

Pohjola Rakennus rakennuttaa tontille seitsemänkerroksisen asuinkerrostalon. Kohde sijaitsee Lauttasaaressa Särkiniementien päässä vehreällä alueella. Myyjänä kaupassa toimii kiinteistösijoitusyhtiö Hallon House Oy.

”Ostamamme tontti sijaitsee yhdellä Lauttasaaren hienoimmista alueista. Tontille nouseva asuinrakennus vastaa osaltaan kovaan kysyntään, joka kohdistuu Helsingin kantakaupungin lähellä ja hyvien kulkuyhteyksien varrella sijaitseviin asuntoihin”, FIM Kiinteistö Oy:n toimitusjohtaja Petri Jokinen kertoo.

”Särkiniementien päässä, meren rannalla sijaitseva tontti on erittäin haluttu ja tervetullut hankinta Pohjolan hankeportfolioon. Lauttasaaren asuntokysyntä varsinkin isommissa perheasunnoissa on erittäin kova, ja kohde tulee varmasti kiinnostamaan laajasti”, Pohjola Rakennus Oy Suomen hankejohtaja Hannu Hirvensalo kommentoi.

Lisätietoja:
Petri Jokinen, toimitusjohtaja, FIM Kiinteistö Oy, p. 040 751 081, petri.jokinen@fim.com