S-Etukortti Debit -kortin hintamuutos siirtyy lokakuun alkuun

22.2.2021

S-Etukortti Debit muuttuu maksulliseksi vasta lokakuun alusta aiemmin ilmoitetun huhtikuun sijaan. Lykkäämällä muutoksen voimaantuloa S-Pankki haluaa varmistaa, että kaikille asiakkaille jää riittävästi aikaa vaihtaa korttinsa maksuttomaan ja monipuolisempaan S-Etukortti Visaan tai muuhun maksuttomaan S-Etukorttiin.

S-Pankki ilmoitti asiakkailleen tammikuussa, että vanhanmallinen, siruton ja Visa-tunnukseton S-Etukortti Debit -kortti muuttuu maksulliseksi 1.4.2021. Hintamuutoksen voimaantuloa lykätään kuitenkin eteenpäin, ja kortti muuttuu maksulliseksi vasta 1.10.2021.

”Emme ole pystyneet käsittelemään S-Etukortti Debit -korttien lopettamisilmoituksia ja uusien korttien tilauksia niin nopeassa aikataulussa kuin olisimme toivoneet. Tämän vuoksi asiakaspalvelumme on ruuhkautunut. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia”, kertoo korttien tuoteryhmäpäällikkö Marketta Lundell S-Pankista.

”Taataksemme kaikille asiakkaille riittävästi aikaa korttiasian hoitamiseen päätimme siirtää hintamuutoksen voimaantuloa puolella vuodella eteenpäin. Kiirettä ei siis ole. Lähetämme henkilökohtaisessa kirjeessä tai verkkopankin viestissä vielä tarkemmat ohjeet kaikille niille asiakkaille, joita asia koskee”, Lundell jatkaa.

Aikaa S-Etukortti Debit -kortin lopettamiseen ja uuden kortin tilaamiseen on syyskuun loppuun asti. Asian hoitamiseksi ei ole välttämätöntä käydä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, vaan sen voi hoitaa esimerkiksi verkkopankissa tai lomakkeella.

Hintamuutos koskee vain teknologialtaan vanhentunutta S-Etukortti Debit -korttia, jota ei ole tarjottu uusille asiakkaille vuoden 2012 jälkeen. Toisin kuin Visa-tunnuksellisilla S-Etukorteilla, S-Etukortti Debitillä on voinut maksaa vain S-ryhmän omissa toimipaikoissa. S-Etukortti Debitissä ei ole sirua, eikä siinä ole siten myöskään turvallista lähimaksuominaisuutta.

Vaikka S-Etukortti Debit -korttia ei enää tarjotakaan uusille asiakkaille, voivat nykyiset S-Etukortti Debitin käyttäjät jatkaa S-Etukortti Debitin käyttöä halutessaan kolmen euron kuukausimaksulla. Maksu veloitetaan 1.10.2021 alkaen siltä S-Pankissa olevalta tililtä, johon kortti on liitetty.

”Suosittelemme kuitenkin S-Etukortti Debit -korttien käyttäjille siirtymistä maksuttoman S-Etukortti Visan käyttöön, jolla pystyy Bonuksen kerryttämisen lisäksi maksamaan kaikkialla Suomessa, ulkomailla ja verkossa”, Lundell sanoo.

Kaikki S-Etukortti Visa -kortit ovat kuukausi- ja vuosimaksuttomia asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Jos asiakas ei tarvitse maksuominaisuutta S-Etukorttiinsa, voi hän valita myös pelkästään Bonuksen kerryttämiseen tarkoitetun S-Etukortti Käteiskortin. Myös käteiskortti on maksuton.

Lue lisätietoa ja ohjeet S-Etukortti Debit -kortin lopettamiseksi

Maksulliseksi muuttuva S-Etukortti Debit -kortti

Vuonna 2012 tarjonnasta poistettu siruton ja Visa-tunnukseton S-Etukortti Debit -kortti

Neljä jatkossakin maksutonta S-Etukorttia eri elämäntilanteisiin

Erilaisiin elämäntilanteisiin on tarjolla neljä erilaista maksutonta S-Etukorttia. Alla on kuvat tällä hetkellä käytössä olevista korttimalleista:

S-Etukortti Käteiskortti

S-Etukortti Käteiskortti on S-ryhmän myöntämä S-Etukortti, jolla voi kerryttää Bonusta ja hyödyntää erilaisia hintaetuja. Kortilla ei voi maksaa ostoksiaan. Lue lisää S-Etukortti Käteiskortista S-Kanavalla.

S-Etukortti Visa Credit/Debit

S-Etukortti Visa Credit/Debit on S-Pankin myöntämä yhdistelmäkortti, joka toimii sekä pankki- että luottokorttina. Käyttämällä kortin Debit- eli pankkipuolta ostokset veloitetaan suoraan S-Pankissa olevalta tililtä, johon kortti on liitetty. Hyödyntämällä Credit- eli luotto-ominaisuutta ostoksille saa lisää maksuaikaa ja ostoturvan.

Lue lisää S-Etukortti Visa Credit/Debit -kortista

S-Etukortti Visa Debit

S-Etukortti Visa Debit on S-Pankin myöntämä pankkikortti, jolla voi nostaa käteistä ja maksaa ostoksia niin Suomessa, ulkomailla kuin verkossakin. Ostokset veloitetaan suoraan S-Pankissa olevalta tililtä, johon kortti on liitetty. Kortti on oivallinen myös nuorelle maksamisen harjoitteluun. S-Etukortti Visa Debitin ikäraja on seitsemän vuotta.

Lue lisää S-Etukortti Visa Debit -kortista.

S-Etukortti Credit

S-Etukortti Visa Credit on S-Pankin luottokortti, jolla ostoksille saa lisää maksuaikaa. Laskun erääntyessä voi maksaa valintansa mukaan joko vähimmäislyhennyserän tai kaikki ostokset kerralla. Korkoa maksetaan vain luottosaldolle laskun eräpäivän jälkeen jääneestä osuudesta.

Lue lisää S-Etukortti Visa Credit -kortista.