Luottoluokittaja Standard & Poor’s pitää S-Pankin luokituksen ja näkymät ennallaan

25.8.2021

Kansainvälinen luottoluokittaja Standard & Poor’s pitää S-Pankin luottoluokituksen ennallaan. Luottoluokitus on BBB/A-2 ja sen näkymät ovat vakaat.

Luottoluokittaja Standard & Poor's (S&P) pitää S-Pankin luottoluokituksen ja sen näkymät ennallaan.

S&P:n arvion mukaan kesäkuussa julkistettu yrityskauppa, jossa S-ryhmä ostaa LähiTapiola-ryhmän ja Työeläkevakuutusyhtiö Elon osuudet S-Pankista, tuo pankin entistä lähemmäs omistajiaan. Luottoluokittajan arvion mukaan tämä mahdollistaa osaltaan pankin tuotteiden suosion kasvun S-ryhmän asiakasomistajien parissa.

Heinäkuussa 2020 S&P myönsi S-Pankille pitkäaikaisen varainhankinnan luottoluokitukseksi BBB ja lyhytaikaisen varainhankinnan luokitukseksi A-2. Tuolloin S&P arvioi luokituksen näkymät negatiivisiksi koronapandemian heikennettyä Suomen lähitulevaisuuden talousnäkymiä. S&P nosti S-Pankin luokituksen näkymät vakaiksi tammikuussa 2021 osana suomalaisen pankkisektorin näkymien nostoa.

Lue S&P:n lehdistötiedote (PDF)

Lisätietoja:

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100

Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury, S-Pankki, eero.saloranta@s-pankki.fi, p. 010 767 9375