Verkkopankin kirjautumissivu muuttuu 18.11. – muutoksia myös tunnistautumiseen S-mobiililla

9.11.2021
Teemme muutoksia S-Pankin verkkopankin kirjautumissivulle 18.11. Myös S-mobiililla tunnistautumiseen on tulossa muutoksia. Muutoksilla selkeytetään verkkopankkiin kirjautumista sekä helpotetaan S-mobiililla tunnistautumista.
Uudistamme verkkopankin kirjautumissivuja 18.11.2021 asiakkaidemme toiveiden mukaisesti. Sivun ilmettä uudistetaan ja mahdollisuus tunnuslukutaulukolla kirjautumiseen siirretään sivun alareunaan. Monet asiakkaamme ovat toivoneet, että S-mobiililla kirjautuminen olisi sivuilla ensisijainen vaihtoehto. S-Pankin ja S-ryhmän palvelut yhdistävällä S-mobiililla on jo yli miljoona käyttäjää ja monet verkkopankin käyttäjät kirjautuvat verkkopankkiin näppärästi S-mobiilin avulla.

S-mobiilissa muutos näkyy 18.11. alkaen tunnistautumisessa korttiostojen yhteydessä. Tunnistautuminen voidaan tietyissä tilanteissa suorittaa yksinkertaistetun näkymän kautta, joka poikkeaa hieman nykyisestä tunnistautumisnäkymästä. Yksinkertaistettu näkymä saattaa olla jo tuttu, sillä se on jo käytössä esimerkiksi Google Play -sovelluskaupassa. Näkymä on ulkoasultaan osin kauppiaan muokattavissa, joten esimerkiksi värit saattavat vaihdella maksunsaajan mukaan.

Helpotamme myöhemmin myös tunnistautumista S-mobiililla. Muutosten jälkeen voit tunnistautua mobiililaitteella helpommin ja nopeammin painamalla tunnistautumisen yhteydessä olevaa Tunnistaudu S-mobiililla -painiketta. Painike avaa S-mobiilin suoraan tunnistautumispyyntöön.

Haluaisitko kirjautua verkkopankkiin ilman tunnuslukutaulukkoa, käyttäjätunnusta, salasanaa ja tekstiviestivahvistusta?

Lataamalla puhelimeesi maksuttoman S-mobiili-sovelluksen voit vahvistaa maksuja ja kirjautua pankkitunnuksia vaativiin palveluihin sormenjäljellä, itse valitulla tunnusluvulla tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistus-toiminto.

Lue lisää S-mobiilin tunnistamisesta

Varo pankkitietojen kalastelijoita

Muistathan, että S-Pankki ei koskaan kysy asiakkaidensa verkkopankkitunnuksia tai muita pankkitietoja sähköpostitse tai soittamalla asiakkaalle. Verkkopankkiin kannattaa aina kirjautua S-mobiili-sovelluksella tai kirjoittamalla itse selaimen osoiteriville S-Pankin sivujen osoite eli www.s-pankki.fi.

Lisätietoa huijausviesteistä löydät Turvallinen pankkiasiointi -sivulta