Gå direkt till innehållet

Webbankens inloggningssida ändras den 18 november – en del ändringar också i identifieringen med S-mobil

2021-11-11
Den 18 november gör vi ändringar i inloggningssidan till S-Bankens webbank. Dessutom gör vi ändringar i identifieringen med S-mobil. Genom ändringarna förtydligar vi inloggningen på webbanken och underlättar identifieringen med S-mobil.
Den 18 november 2021 förnyar vi webbankens inloggningssida efter önskemål av våra kunder. Sidans utseende förnyas och möjligheten att logga in med kodtabell flyttas till sidans nedre kant. Många av våra kunder har önskat att inloggning med S-mobil ska vara det primära alternativet på sidan. S-mobil som förenar S-Bankens och S-gruppens tjänster har redan över en miljon användare, och många som använder webbanken loggar in smidigt med S-mobil.

Från och med den 18 november syns ändringen i S-mobil i anslutning till identifieringen vid kortköp. I vissa situationer kan identifieringen ske via en förenklad vy, som skiljer sig en aning från den nuvarande identifieringsvyn. Den förenklade vyn kan redan vara känd, eftersom den används till exempel i appbutiken Google Play. Vyns utseende kan delvis utformas av varje butik och därför kan till exempel färgerna variera beroende på betalningsmottagare.

Senare underlättar vi också identifieringen med S-mobil. Efter ändringarna kan du identifiera dig enklare och snabbare med en mobil enhet genom att klicka på Identifiera dig med S-mobil i samband med identifiering. Knappen öppnar direkt begäran om identifiering i S-mobil.

Skulle du vilja logga in på webbanken utan kodtabell, användarkod, lösenord och sms-bekräftelse?


Genom att ladda ner gratisappen S-mobil i din telefon kan du bekräfta betalningar och logga in i tjänster som kräver bankkoder med fingeravtryck, en kod du själv har valt eller Face ID i iOS-telefoner med ansiktsigenkänning.

Läs mer om identifiering med S-mobil

Se upp för nätfiskare som försöker komma över dina bankuppgifter

Du kommer väl ihåg att S-Banken aldrig någonsin ber kunderna uppge sina webbankskoder eller andra bankuppgifter per e-post eller genom att ringa kunden. Det bästa är att alltid logga in på webbanken med appen S-mobil eller att själv ange adressen till S-Bankens webbplats, www.s-banken.fi, i adressfältet i webbläsaren.

Mer information om nätfiske finns på sidan Säker hantering av bankärenden