S-Pankki Oy muuttuu julkiseksi osakeyhtiöksi

19.11.2020

S-Pankki Oy muuttuu yksityisestä osakeyhtiöstä julkiseksi osakeyhtiöksi 19.11.2020. Samassa yhteydessä pankin nimi muuttuu S-Pankki Oyj:ksi.

S-Pankin asiakkaiden palvelut ja asiointi jatkuvat ennallaan toiminimen vaihtumisen jälkeen, eikä muutos vaikuta asiakkaisiin tai edellytä heiltä toimenpiteitä. Julkiseksi osakeyhtiöksi muuttumisen taustalla on S-Pankin aiemmin julkistama hanke, jonka tavoitteena on parantaa pankin varainhankinnan kilpailukykyä ja sitä kautta toimintaedellytyksiä.

"Jotta voimme jatkossa palvella asiakkaitamme entistä paremmin ja turvata kasvumme, haluamme laajentaa varainhankinnan lähteitämme. Olen iloinen siitä, että hanke etenee", S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.

Osana hanketta S-Pankki on käynnistämässä kiinnitysluottopankkitoimintaa ja tutkii mahdollisuuksia hakea rahoitusta markkinoilta joukkolainoilla. Muuttumalla julkiseksi osakeyhtiöksi S-Pankki varautuu siihen, että joukkolainoja voidaan tarjota kaupankäynnin kohteeksi.

"Kiinnitysluottopankkitoiminnan käynnistäminen ja yhtiömuodonmuutos ovat luontevaa jatkoa kesällä julkistamallemme kansainväliselle luottoluokitukselle", S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.

Luottoluokittaja Standard & Poor's (S&P) julkaisi heinäkuussa S-Pankille luottoluokituksen BBB pitkäaikaiselle varainhankinnalle. Lyhytaikaisen varainhankinnan osalta luokitus on A-2.

S-Pankin omistavat S-ryhmä, LähiTapiola ja Elo, eikä julkiseksi osakeyhtiöksi muuttuminen vaikuta omistajiin.

Lisätietoja:
Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100

Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury, S-Pankki, eero.saloranta@s-pankki.fi, p. 010 767 9375