S-mobiili on uudistunut – tutustu uusiin hittiominaisuuksiin

21.5.2019

Huomio!

Tämä tiedote saattaa sisältää vanhentunutta tietoa, sillä se on julkaistu vuonna 2019. Ajantasaiset tiedot S-mobiilista löydät aina Apple App Storesta ja Google Play Storesta.

S-ryhmän ja S-Pankin palvelut yhdistävä S-mobiili-sovellus on uudistunut ja saanut joukon uusia, arkea helpottavia ominaisuuksia. Lyhyessä ajassa hiteiksi ovat nousseet omaa rahankäyttöä visualisoiva Omat ostot -palvelu sekä Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu Säästäjä, joka on houkutellut tuhansia suomalaisia säästämään ensi kertaa elämässään.

S-Pankin ja S-ryhmän palvelut kätevästi yhdistävä S-mobiili-sovellus on uudistunut.

S-mobiilin avulla voi jatkossakin hoitaa S-Pankin pankkiasioita, tarkastella LähiTapiolan vakuutuksia ja seurata Bonuksen kertymistä. Lisäksi saat juuri sinulle kohdennettuja etuja ja kuittisi talteen sähköiseen kuittiarkistoon.

S-mobiilin uutuusominaisuuksia ovat viime syksyllä esitellyt palvelut, Omat ostot ja Säästäjä. Tähän asti palvelut ovat olleet käytettävissä erillisellä sovelluksella. Nyt molemmat siirtyvät osaksi uutta S-mobiilia.

Uudessa S-mobiilissa pankkiasioita hoidetaan S-mobiililla tunnistautumalla, eli itse valitsemallasi tunnusluvulla tai sormenjäljellä tunnuslukutaulukon sijaan. Muissa palveluissa – esimerkiksi verkkopankissa – voit jatkossakin käyttää verkkopankkitunnuksia entiseen tapaan. Lisätietoa S-mobiilin tunnistamisesta.

Säästä huomaamatta osana arjen rahankäyttöäsi

Säästäjä on Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu, joka murtaa myytit siitä, että säästääkseen pitää olla rikas tai että sijoitusmaailman kiemurat täytyy tuntea kuin omat taskunsa.

– Haluamme tehdä säästämisestä uuden kansallisharrastuksen ja siksi pyrimme tekemään Säästäjästä Suomen helpoimman tavan säästää. Ensimmäisten palautteiden perusteella suunta on oikea, sillä peräti 30 prosenttia käyttäjistä säästää ensimmäistä kertaa elämässään, johtaja Hanna Porkka S-Pankista kertoo.

Erityisesti mikrosäästäminen on ollut hittiominaisuus. Kolme neljästä Säästäjän käyttäjästä siirtää euron säästöön jokaisesta korttiostoksesta.

– On ollut ilo huomata, että muutkin pankit innostavat nyt suomalaisia mikrosäästämään, Porkka sanoo.

Omat ostot -palvelu herättää kassakuitit henkiin

– Viime syksynä verkkosivuillamme julkaistu Omat ostot -palvelu on saanut jo lyhyessä ajassa vannoutuneen, 100 000 asiakkaan fanijoukon. Olemme iloisia, että voimme tuoda Omat ostot -palvelun nyt S-mobiilin, sillä mobiilikäyttö on ollut asiakkaidemme ylivoimaisesti eniten palveluun toivoma ominaisuus, johtaja Veli-Pekka Ääri SOK:lta kertoo.

S-ryhmä on tutkinut Omat ostot -palvelun käyttäjiä laajalla palautetutkimuksella, johon on osallistunut yli 1 500 palvelun käyttäjää. Tutkimukseen vastanneista 89 prosenttia kokee ostotietojen selailun hyödylliseksi ja 53 prosenttia uskoo ostotietojen näkemisen vaikuttavan omaan kulutuskäyttäytymiseen. 48 prosenttia kertoo yllättyneensä siitä, mitä omat ostotiedot sisältävät – esimerkiksi juustojen osuus kauppalaskusta on hämmästyttänyt monia.

– Kaupassakäynti on monesti erittäin rutinoitunutta, ja ostoshyllyltä toiselle liikutaan ikään kuin autopilotti päällä. Omat ostot -palvelun tarjoaman datan avulla omien kulutustottumuksien äärelle on helpompi pysähtyä. Esimerkiksi kasvisten kulutuksen seuranta voi auttaa syömään terveellisemmin ja muovipussien kulutuksen seuranta elämään ekologisemmin, Ääri toteaa.

Oman datan käytöstä on kasvamassa uusi syy liittyä osuuskaupan jäseneksi, joka voi olla monelle jopa tärkeämpi kuin ostoista kertyvät bonukset.

Mitä sinun tarvitsee tehdä?

• Jos olet sallinut puhelimesi automaattiset päivitykset, ei sinun tarvitse tehdä mitään. Uusi S-mobiili päivittyy puhelimeen itsestään.
    • Jos et ole sallinut automaattisia päivityksiä, saat S-mobiilin tai Säästäjään ilmoituksen ja ohjeet sovelluksen päivittämiseen.
    • Jos käytössäsi on Säästäjä-sovellus, saat sovellukseesi ilmoituksen, kun Säästäjä-sovellus on siirtynyt osaksi S-mobiilia. Uudesta S-mobiilista löydät kaikki Säästäjä-sovelluksen palvelut.

Voit käyttää S-mobiilia puhelimella, jonka käyttöjärjestelmä on vähintään Android-laitteessa 4.4 tai iOS-laitteessa (iPhone tai iPad) 10.0. Voit tarkistaa käyttöjärjestelmän tiedot puhelimesi asetuksista.

Lataa S-mobiili puhelimesi sovelluskaupasta

Tunnukset hukassa? Näin saat tunnukset