S-Etukortti Visa jälleen edullisuusvertailun kärkipäässä

30.1.2017

S-Pankin vihreä Visa sijoittui jälleen kärkipäähän luottokorttien edullisuusvertailussa. Vertailun edullisin kortti oli ainoastaan Hypon laina- ja talletusasiakkaille tarkoitettu Hypo MasterCard. Toiseksi sijoittunut S-Etukortti Visa oli edullisin isoille asiakasryhmille tarkoitetuista korteista.

S-Etukortti Visan luotto on edelleen yksi markkinoiden edullisimmista korttiluotoista. Tieto käy ilmi luottokorttivertailusta, jonka Taloussanomat teetti tutkimusyhtiö Suomen Rahatiedolla tammikuussa 2017. Vertailussa selvitettiin kulut 2 000 euron luotosta, jonka laina-aika oli yksi vuosi.

Vertailun edullisin kortti oli 5,3 prosentin todellisella vuosikorolla Hypo MasterCard, joka on tarkoitettu ainoastaan Hypon laina- ja talletusasiakkaille. Vertailun toiseksi edullisin ja Visa-korttien vertailun edullisin on S-Etukortti Visa Credit 6,9 prosentin todellisella vuosikorolla.

S-Etukortti Visa on pärjännyt luottokorttivertailuissa hyvin koko historiansa ajan. Se oli muun muassa markkinoiden edullisin luottokortti Vertaaensin.fi:n viime lokakuussa tekemässä 17 kortin vertailussa.

Valttina kuukausi- ja vuosimaksuttomuus

S-Etukortti Visan keskeisenä valttina on edullisen luottokoron lisäksi kuukausi- ja vuosimaksuttomuus. Sekä S-Etukortti Visa Credit -luottokortti että pankki- ja luottokortin yhdistelmä S-Etukortti Visa Credit/Debit ovat molemmat osuuskauppojen asiakasomistajille maksuttomia.

Osalla luottokortteja myöntävistä pankeista on käytössään erilaisia asiakasohjelmia, joihin kuuluvat asiakkaat saavat luottokorttinsa edullisempaan hintaan. S-Pankissa kaikki asiakkaat ovat samanarvoisia, ja S-Pankin luottokortin kustannukset ovat yhtä edulliset kaikille osuuskauppojen asiakasomistajille riippumatta siitä mitä muita pankkituotteita tai palveluja asiakkaalla on käytössä.

Myös Taloussanomat kiinnitti vertailussaan huomiota siihen, että monissa pankeissa asiakkaat on jaettu eri kasteihin.

”Edullisimpia pankin luottokortteja saa ilman sitoutumista kokonaan pankkiin S-Pankista, jolloin on oltava asiakasomistaja sekä Hyposta, josta saa edullisimman luottokortin ryhtymällä laina- tai talletusasiakkaaksi”, Taloussanomat kirjoittaa vertailussaan.

Monipuolinen S-Etukortti Visa toimii kaikkialla maailmassa

Edullisen luoton lisäksi S-Etukortti Visa helpottaa arkea monin tavoin. Samalla kortilla hoituu maksaminen ympäri maailman, joko tililtä tai luotolta, käteisnostot ja -talletukset maksutta S-ryhmän kauppojen kassoilla sekä Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen. S-Etukortti Visa mahdollistaa myös uusien arkea helpottavien palveluiden, kuten ABC-mobiilitankkauksen käyttämisen.

Tutustu S-Etukortti Visa Credit/Debit -korttiin

S-Etukortti Visa Credit/Debit -pankkikortin ja S-Etukortti Visa Credit -luottokortin luottoraja on 800–10 000 euroa ja korko on Euribor 3 kk + 6,00 prosenttiyksikön marginaali (5,673 %, 01/2017) sekä tilinhoitomaksu 2 €/lasku. Korko tarkistetaan tammi-, huhti-, heinä- ja lokakuun viimeinen pankkipäivä.

Luoton todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 euron keskimääräiselle luotolle on 8,909 % olettaen, että viitekorko on -0,327 % (01/2017). Todellisessa vuosikorossa on huomioitu koron lisäksi tilinhoitomaksu 2 euroa/lasku. Tilinhoitomaksu veloitetaan ainoastaan, jos Credit/Debit- tai Credit-kortin luottoa on käytetty laskutusjakson päättyessä. Luoton ja luottokustannusten yhteismäärä riippuu käytössä olevasta luoton määrästä, takaisinmaksuerien suuruudesta sekä luottosopimuksen kestosta.