Timo Hirvonen FIMin pääekonomistiksi

19.12.2016

Valtiotieteiden maisteri Timo Hirvonen on nimitetty varainhoitoyhtiö FIMin pääekonomistiksi. Hirvosella on takanaan 15-vuotinen ura vaativista ekonomistitehtävistä.

Hirvonen vastaa laaja-alaisesti makrotalouden seurannasta ja ennusteista sekä kansantalouden trendien tulkitsemisesta. Ennen siirtymistään S-Pankin tytäryhtiö FIMiin Hirvonen työskenteli senioriekonomistina OP:ssa.

”Timo kuuluu suomalaisen ekonomistikunnan terävimpään kärkeen. Timon nimitys on hieno päätös kuluvan vuoden rekrytoinneillemme, joissa olemme onnistuneet nappaamaan useita finanssialan huippunimiä muun muassa instituutiotiimiimme”, FIMin toimitusjohtaja Teri Heilala kuvailee.

Turun yliopistossa ja Michiganin yliopistossa opiskellut Hirvonen on tehnyt vaikuttavan 15-vuotisen uran ekonomistina. OP:ssa vuodesta 2010 työskennellyt Hirvonen on toiminut uransa aikana ekonomistina myös Suomen Pankissa, Teknologiateollisuus ry:ssä sekä Euroopan komissiossa.

”Aloitan uusissa tehtävissäni innostunein mielin. Suomalaisten luottamus talouden kehitykseen vahvistui marraskuussa vankimmalle tasolleen viiteen vuoteen. Itse suhtaudun luottavaisesti FIMin näkymiin ja odotan innolla sitä, että pääsen osoittamaan asiakkaillemme olevani heidän luottamuksensa arvoinen”, Timo Hirvonen sanoo.

Timo Hirvonen, pääekonomisti, FIM, p. 040 549 2476, timo.hirvonen@fim.com

FIM tarjoaa yli 20 vuoden kokemuksella yksilöllisiä ja monipuolisia sijoitus- ja varainhoitopalveluja. Helsingissä, Jyväskylässä, Oulussa, Tampereella, Turussa sekä Tukholmassa sijaitsevien toimipisteiden lisäksi palvelemme asiakkaitamme kattavasti verkossa. Kokeneet sijoitusalan ammattilaisemme palvelevat niin yksityissijoittajia, yrityksiä ja yhteisöjä kuin keskeisiä instituutioita. FIM on osa suomalaista S-Pankkia.