Suomalaiset valitsivat S-Pankin vastuullisimmaksi pankiksi Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Kyseessä on neljäs vuosi putkeen, kun S-Pankki valittiin tutkimuksen parhaaksi pankiksi Suomessa.
– Haluamme olla Suomen rehdein ja reiluin pankki jatkossakin. Olemme ylpeitä siitä, että suomalaiset arvostavat tätä, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.
Sustainable Brand Index on vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa tehtävä tutkimus, jossa lähes 30 000 kuluttajaa arvioi yli 750 brändiä. Jokaista brändiä on arvioinut ainakin 1 000 vähintään 16 vuotta täyttänyttä kuluttajaa.
Arvioitavat brändit on valittu kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.
Suomen vastuullisimmaksi brändiksi valittiin meijeriyhtiö Valio. Ruotsissa pankeista vastuullisimmaksi valittiin ICA Banken, Norjassa DNB ja Tanskassa Arbejdernes Landsbank.
Myös muut S-ryhmän brändit menestyivät hyvin vertailussa. Sokos Hotellit valittiin vastuullisimmaksi hotelliketjuksi. S-market, Prisma ja ABC valittiin toiseksi vastuullisimmiksi omissa sarjoissaan.
Lisätiedot:
Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, p. 010 76 82100,
pekka.ylihurula@s-pankki.fi