S-Pankin uusi johtoryhmä on valittu – panostus digitaalisuuteen näkyy entistä voimakkaammin

10.12.2015

S-Pankki on uudistanut ja tiivistänyt johtoryhmänsä rakennetta. Uudistus tukee päätöksenteon tehokkuutta ja pankin digitalisaatiota.

S-Pankin toiminta jakautuu jatkossa kolmeen liiketoiminta-alueeseen. Panostus digitaalisuuteen näkyy myös organisaatiorakenteessa ja se on uudessa organisaatiossa erotettu omaksi liiketoiminta-alueekseen. Vetovastuun digitaalisesta liiketoiminnasta ja digitaalisten palveluiden kehittämisestä ottaa Erkka Viljakainen. Fyysisen palveluverkoston kattavasta Peruspankkiliiketoiminnasta vastaa Sanna Holm. S-Pankin varainhoitopalveluiden tuottamisesta vastaavan FIMin johdossa jatkaa Teri Heilala.

Aki Gyntherin johtama Tieto ja pääoma -yksikkö kehittää asiakasymmärrystä ja vastaa data- ja analyysipalveluiden tuottamisesta. Iikka Kuosan luotsaama Palvelukeskus tuottaa liiketoiminnoille asiakkuuden hoitoon liittyviä palveluita ja vastaa koko konsernin IT-palveluista. HR-palveluista vastaa Merja Reinilä.

Toimitusjohtaja Pekka Ylihurula toimii johtoryhmän puheenjohtajana.

– Digitalisaatio muuttaa asiakkaiden tapaa käyttää yritysten tarjoamia palveluita ja se haastaa myös meidät pankit uudistamaan toimintaamme. Nyt S-Pankin koko johto-organisaatio on viritetty tukemaan tätä uudistumista, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

– Asiakkaillamme on lupa odottaa entistä parempia ja helppokäyttöisempiä pankkipalveluita, olipa kyse asioinnista verkossa tai kasvokkain – ja niillä molemmilla on edelleen paikkansa S-Pankin palveluverkostossa, Ylihurula lupaa.

S-Pankin johtoryhmä:

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja