Uusi S-Pankki aloittaa vappuna

30.4.2014

S-Pankki ja LähiTapiola Pankki fuusioituvat 1.5.2014 uudeksi S-Pankiksi. Uusi pankki palvelee sekä S-ryhmän että LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajia tavoitellen kaikkein hyödyllisimmän pankin titteliä.

– Ylivoimainen hyöty ja helppous, ne ovat keskeiset tavoitteemme. Osuustoiminnallisella taustalla varustetussa yrityksessä asiakas ja omistaja ovat sama henkilö, joten voimme aidosti keskittyä tekemään hyvää asiakkaillemme, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Uuden S-Pankin startatessa vanha S-Pankki ja LähiTapiola Pankki päättävät toimintansa
ja kaikki niiden asiakkaat siirtyvät uuden S-Pankin asiakkaiksi. Siirtymä ei edellytä toimenpiteitä asiakkailta vaan kaikki olemassa olevat sopimukset siirtyvät automaattisesti uuteen pankkiin.

Jotain vanhaa, jotain uutta

S-Pankin toiminta ja palveluvalikoima laajenevat sen yhdistyessä LähiTapiola Pankin kanssa.  Olemassa olevista asiakaseduista, kuten maksuttomista peruspankkipalveluista, pidetään edelleen kiinni.

– Eniten asiakkaat ovat odottaneet asuntolainaa ja nyt se sitten tulee. S-Pankki lähtee
asuntolainamarkkinoille kuitenkin maltillisella otteella, Ylihurula toteaa.

Asuntolaina-asioissa asiakkaita palvelevat S-Pankkiirit palvelevat aluksi LähiTapiolan toimistoissa. S-Pankki pilotoi kuitenkin vielä tämän vuoden aikana muutamissa toimipaikoissa S-Pankkiirien ja asuntolainojen tuomista Prisma-ympäristöön.

– Kehitämme palvelujamme sekä verkkoon että toimipaikkoihin, jolloin asiakkaalla on mahdollisuus valita itselleen sopiva tapa hoitaa pankkiasioitaan. Meidän tehtävänämme on tehdä raha-asioiden hoitamisesta niin helppoa, että asiakkaamme voivat keskittyä mukavampiin
asioihin, Ylihurula kertoo.

Lisätietoa: Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@s-pankki.fi

S-Pankki on S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän omistama suomalainen kauppapankki, jolla on
noin 2,7 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa lähes 800:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Isommissa elämän käänteissä, kuten asunnon rahoittamisessa tai sijoituspäätösten tekemisessä apuna ovat 100 S-Pankkiiria. Lisäksi S-Pankki palvelee
verkkopankissa, S-mobiilissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.