S-Pankilta lähimaksamiseen soveltuvat S-Etukortti Visat

11.6.2014

Ensimmäiset S-Pankin asiakkaat saivat lähimaksuominaisuudella varustetut S-Etukortti Visa -maksukorttinsa touko–kesäkuun vaihteessa. Tästä lähtien lähimaksuominaisuus tulee automaattisesti kaikkiin uusiin ja uusittaviin S-Etukortti Visa Debit ja Credit/Debit -kortteihin.

Kaikki S-Pankin Visa Debit ja Credit/Debit -kortit tulevat vaihtumaan lähimaksukorteiksi seuraavan noin kolmen vuoden sisällä.

Lähimaksamisella suoritetut ostokset veloitetaan aina kortin debit-puolelta, eli suoraan
asiakkaan tililtä. Näin myös Visa Credit/Debit -kortilla lähimaksettaessa.

– S-ryhmän henkilökunta on pilotoinut S-Pankin Visa -korttien lähimaksuominaisuutta marraskuusta 2012 alkaen. Kortinhaltijoiden kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Lähimaksaminen on koettu helpoksi ja nopeaksi tavaksi maksaa. Pilotista on saatu hyviä kokemuksia ja paljon hyvää palautetta, kertoo S-Pankin tuotteista ja palveluista vastaava johtaja
Mika Heikkilä.

Lähimaksamisen odotetaan vähentävän käteisen käyttöä

S-Pankin lähimaksukorteilla voi maksaa kaikkialla, missä on lähimaksamiseen soveltuva maksupääte, sekä kotimaassa että ulkomailla. S-ryhmän toimipaikoissa lähimaksaminen ei vielä ole mahdollista, mutta se tulee mahdolliseksi myöhemmin.

– Lähimaksamisen yleistymisellä on positiivinen vaikutus vähittäismaksamisen kehityksessä.
S-ryhmän maksutapahtumista kappalemääräisesti noin 46 prosenttia maksetaan käteisellä. Uskomme, että S-Pankin päätös lisätä lähimaksamisen ominaisuus kortteihin ja veloittaa lähimaksutapahtumat Visa Credit/Debit -korteillakin asiakkaan tililtä, vaikuttavan käteismaksujen määrän vähenemiseen tulevina vuosina, sanoo SOK Rahoituksen kehityspäällikkö Mika Arponen.

Lähimaksamisella tarkoitetaan pieniä, alle 25 euron korttimaksuja, jotka suoritetaan ainoastaan käyttämällä korttia maksupäätteen lähellä. Lähimaksamisessa ei tarvitse näppäillä PIN-koodia tai allekirjoittaa kuittia.

Lue lisää lähimaksamisesta

Lisätietoa:

Mika Heikkilä, johtaja, Tuotteet ja palvelut, S-Pankki Oy, puh 010 76 82081, mika.heikkila@s-pankki.fi

Mika Arponen, kehityspäällikkö, SOK Rahoitus, puh 010 76 82060, mika.arponen@sok.fi

S-ryhmä on suomalainen, osuustoiminnallinen kaupan alan yritysryhmä. Se muodostuu Suomen
Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) ja sen tytäryhtiöistä sekä 20 alueosuuskaupasta. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-Pankki on S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän omistama suomalainen kauppapankki, jolla on noin  2,7 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa lähes 800:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Isommissa elämän käänteissä, kuten asunnon rahoittamisessa tai sijoituspäätösten tekemisessä apuna ovat 100 S-Pankkiiria. Lisäksi S-Pankki palvelee
verkkopankissa, mobiilissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.