KTT Heli Arantola vahvistamaan S-Pankin hallituksen asiakasosaamista

16.5.2014

KTT Heli Arantola on nimitetty S-Pankki-konsernin hallitukseen. Arantola tuo S-Pankin hallitukseen vahvaa osaamista kuluttajien käyttäytymisestä.

S-Pankin tavoitteena on nousta asiakkailleen kaikkein hyödyllisimmäksi pankiksi. Tämä edellyttää pankilta asiakkaidensa ja heidän tarpeidensa kuulemista ja huomioimista. Arantolan nimitys vahvistaa hallitustason asiakasymmärrystä ja näkemystä kuluttajakäyttäytymisestä.

– Arantolan laaja osaaminen sekä kuluttajien arjesta että strategisesta kehittämisestä tuo asiakkaan arjen vielä konkreettisemmin näkyväksi myös pankin pitkän aikavälin tavoitteen asetannassa, kertoo S-Pankin hallituksen puheenjohtaja Jari Annala.

Arantola on koulutukseltaan kauppatieteiden tohtori ja hänen keskeiset osaamisalueensa ovat asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden kehittäminen sekä strategiatyö. Arantola on työskennellyt mm. tutkijana ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaavana johtajana. Hän on kirjoittanut useita julkaisuja asiakasuskollisuudesta ja palveluliiketoiminnasta. Tällä hetkellä hän työskentelee Fazer-konsernin strategiasta ja liiketoiminnan kehittämisestä
vastaavana johtajana sekä vastaa yhtiön myllyliiketoiminnasta.

S-Pankin hallitus:

Jari Annala, Talous- ja rahoitusjohtaja, SOK, puheenjohtaja

Harri Lauslahti, Yhtiöryhmän johtaja, LähiTapiola-ryhmä, varapuheenjohtaja

Juha Ahola, Rahoitusjohtaja, SOK

Matti Niemi, Toimitusjohtaja, Osuuskauppa HOK-Elanto

Veli-Matti Puutio, Toimitusjohtaja, Osuuskauppa Arina

Jari Eklund, Yhtiöryhmän johtaja, LähiTapiola-ryhmä

Heli Arantola, Johtaja, strategia ja liiketoiminnan kehittäminen, Myllyliiketoiminta, Fazer-konserni

Varajäsenet:

Timo Mäki-Ullakko, Toimitusjohtaja, Pirkanmaan osuuskauppa

Hannu Krook, Toimitusjohtaja, Osuuskauppa Varuboden-Osla Handelslag

Erik Valros, Toimitusjohtaja, LähiTapiola Uusimaa

Lisätietoa:

Jari Annala, Hallituksen puheenjohtaja, S-Pankki Oy, puh 010 76 82040, jari.annala@sok.fi

S-Pankki on S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän omistama suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,7 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa lähes 800:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Isommissa elämän käänteissä, kuten asunnon rahoittamisessa tai sijoituspäätösten tekemisessä apuna ovat 100 S-Pankkiiria. Lisäksi S-Pankki palvelee verkkopankissa, mobiilissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.