FIM BRIC+ Small Cap Sijoitusrahaston nimi muuttui FIM Kehittyvät Markkinat Pienemmät Yhtiöt Sijoitusrahastoksi

29.7.2014

FIM Varainhoito Oy:n hallinnoimien FIM BRIC+ Small Cap Sijoitusrahaston ja FIM Likvidi Sijoitusrahaston säännöt muuttuvat. Finanssivalvonta on vahvistanut sääntömuutokset 23.6.2014.

Muutokset FIM BRIC+ Small Cap sijoitusrahaston säännöissä

FIM BRIC+ Small Cap Sijoitusrahaston uusi nimi on FIM Kehittyvät Markkinat Pienemmät Yhtiöt Sijoitusrahasto. FIM BRIC+ Small Cap on perustamisestaan lähtien voinut sijoittaa laajasti kehittyville markkinoille, mutta pääpaino on selvästi ollut kehittyvien markkinoiden isoissa maissa eli Brasiliassa, Venäjällä, Intiassa ja Kiinassa. Jatkossa rahasto sijoittaa entistä aktiivisemmin myös muille kehittyville markkinoille ja BRIC-maiden suhteellinen osuus tulee laskemaan. Uusi nimi kuvaa paremmin rahaston sijoituspolitiikkaa ja laajempaa sijoitusuniversumia.

Muutokset FIM Likvidi sijoitusrahaston säännöissä

FIM Likvidi Sijoitusrahaston varojen sijoittamista koskevaa kohtaa on täsmennetty siten, että jatkossa sijoituskohteilta vaadittavalla luottoluokituksella tarkoitetaan lyhyen aikavälin luottoluokitusta. Säännöissä rajoitus on esitetty seuraavasti:

"Rahaston sijoituskohteiden lyhyen aikavälin luottoluokituksen on oltava vähintään toiseksi korkeimmassa luokassa kaikilta instrumentin luokittaineilta kansainvälisesti tunnustetuilta luottoluokittajilta." Sääntöihin on tehty myös muita vähäisiä teknisiä muutoksia.

Sääntömuutokset tulevat voimaan 29.8.2014, eivätkä ne edellytä osuudenomistajilta mitään toimenpiteitä.

Uudet säännöt voi tilata puhelimitse FIM Asiakaspalvelusta, puh. (09) 6134 6250, tai hakea verkkopalvelustamme, www.fim.com.