S-Pankin tontut levittivät joulumieltä

24.11.2013

S-Pankki lahjoitti tänä jouluna joulumuistamisensa SPR Ystävätoimintaan, Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hyvä Joulumieli -kampanjaan sekä Ensi- ja turvakotien liitolle vauvaperheiden auttamiseksi. Yhteensä 25 000 euron jouluraha jakautui hyväntekeväisyyskohteiden kesken S-Pankin Facebook-yhteisön antamien äänten perusteella.

S-Pankin markkinoinnin ja viestinnän tontut kävivät perjantaina 20.12. kaikissa kolmessa
hyväntekeväisyyskohteessa viemässä lahjoitukset ja Facebook-yhteisön jättämät joulutervehdykset.

Vaikka sää oli synkkä ja sateinen, oli tunnelma Mannerheimin Lastensuojeluliiton, Suomen Punaisen Ristin ja Ensi- ja turvakotien liiton toimistoilla erittäin lämmin ja jouluinen. Lahjoitukset ja joulutervehdykset otettiin vastaan ilolla.

Kaikille kohteille oli pohjasummana 5 000 euroa ja loput 10 000 euroa jakautuivat niiden välillä S-Pankin Facebook-yhteisön antamien äänten perusteella. Ääniä annettiin
kampanjan aikana tuhansia.

Annettujen äänten perusteella lahjoitukset hyväntekeväisyyskohteille lahjoitettiin seuraavat summat: Ensi- ja turvakotien liitolle 10 210 euroa, MLL Hyvä joulumieli -kampanjalle 7 430 euroa ja SPR:n Ystävätoiminnalle 7 360 euroa.

Lahjoitussumman lisäksi s-pankkilaiset tutustuivat kampanjan aikana hyväntekeväisyyskohteiden toimintaan. Kauppapankkilaiset kävivät muun muassa hoitamassa vauvoja Helsingin Ensikodissa. Vauvojen äidit pääsivät sillä aikaa askartelemaan joulukoristeita. S-Pankin Helsingin toimistolla kiersi myös keräyslipas, johon kerättiin varoja Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin Hyvä joulumieli -keräykseen. Suomen Punaisen Ristin ystävätoimintaan s-pankkilaiset tutustuivat juttelemalla ystävävälityksen
työntekijöiden kanssa.