Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipankkiraati kokoontui ideoimaan Ässän tulevaa mobiilisovellusta

9.4.2013

S-Pankki rekrytoi pääsiäisviikolla mobiilipankkiraatilaisia testaamaan Ässän kehitteillä olevaa mobiilisovellusta. Testaajia rekrytoitiin S-Pankin Facebook-sivuilla, Twitterissä, verkkosivuilla ja S-kanavalla. Mukaan valittiin kolme S-Pankin asiakasta, jotka osallistuivat Helsingin Lauttasaaressa torstaina 4.4.2013 järjestettyyn testitilaisuuteen.

 

Mobiilipankkiraadin jäseniksi valikoituivat lähes 60 hakijan joukosta Heidi, Ville ja Tarja.
Raatilaiset pääsivät kokeilemaan mobiilisovelluksen testiversiota ja antoivat sen pohjalta sen kehittäjille arvokasta palautetta jatkokehitystä varten.

31-vuotias Heidi kertoi tykkäävänsä käyttää mobiilisovelluksia, koska niillä asioita voi hoitaa kätevästi ajasta ja paikasta riippumatta.

– Töissä olen paljon tietokoneen ääressä, mutta työpäivän aikana en ehdi hoitaa pankkiasioita. Kotona puolestaan kaksi pientä lasta pitävät minut tehokkaasti poissa koneen äärestä. Kännykällä sen sijaan pääsen nopeasti katsomaan tarvitsemani tiedot, Heidi kertoo.

Heidi tykkää S-Pankista Facebookissa ja huomasi siellä, että S-Pankki hakee asiakkaita
testaamaan kehitteillä olevaa mobiilisovellusta. Hän päätti hakea mukaan, koska on jo jonkin aikaa odottanut mobiilisovellusta S-Pankilta. Ja nyt tarjoutui mielenkiintoinen mahdollisuus päästä vaikuttamaan siihen millaista sisältöä sovellukseen tulee.

Heidin mielestä tärkein ominaisuus mobiilisovellukselle on mahdollisuus helposti ja nopeasti tarkistaa puhelimella tilin saldo ja kertynyt Bonus.

– Testauksesta jäi todella hyvä fiilis. Oikein hyvältä vaikutti. Jään innolla odottamaan sovelluksen lanseerausta, Heidi sanoo.

Myös Tarja, 54, huomasi Facebookissa S-Pankin hakevan henkilöitä testaamaan kehitteillä olevaa mobiilisovellusta.

– Lähdin mukaan, koska on aina kiva päästä seuraamaan kun jotain uuttaa on kehitteillä, Tarja
kertoo.

Tarja ei ole juurikaan aiemmin käyttänyt mobiilisovelluksia, mutta pääsi kuitenkin hyvin jyvälle siitä, miten S-Pankin sovellus toimii. Tarja antoi näin arvokasta palautetta sovelluksiin tottumattoman henkilön näkökulmasta.

Tarja totesi, että on hyvä, jos pankkiasioita voi hoitaa myös kännykällä, koska aina ei välttämättä ole koneen ääressä. Esimerkiksi lomamatkoilla tilanne on usein tämä.

Toisesta pankista S-Pankkiin äskettäin asiakkuutensa siirtänyt 20-vuotias Ville on jo ehtinyt kaivata mobiilisovellusta. Hän haki mukaan Mobiilipankkiraatiin, koska haluaa vaikuttaa siihen, että sovelluksesta tulee niin hyvä kuin mahdollista.

– Näkemäni perusteella tekeillä on oikein toimiva ja hyvä mobiilisovellus, Ville
toteaa.