Asiakkuusindeksi 2013: S-Pankilla paras asiakaskokemus ja uskollisimmat asiakkaat

17.9.2013

S-Pankki vei ykkössijan vuotuisessa Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa, joka mittaa suomalaisten kuluttajien asiakaskokemusta ja -uskollisuutta. S-Pankilla on tutkimuksen mukaan paras asiakaskokemus ja uskollisimmat asiakkaat. S-Pankki ponkaisi kärkipaikalle viime vuoden sijalta kymmenen. Myös muut S-ryhmän mukana olleet ketjut veivät alojensa ykkössijat.

– Asiakasuskollisuus syntyy vain tekojen kautta. Me panostamme siihen, että teemme asiakkaan tarpeeseen kohdistuvia tuotteita ja palveluita, ja teemme niiden käytöstä helppoa ja yksinkertaista, kertoo S-Pankin henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja Jari Sinkkonen.

S-Pankki pärjäsi tasaisen hyvin kaikilla tutkimuksen osa-alueilla, jotka ovat valmius suositteluun, tulevat ostoaikomukset ja asiakkuuden pysyvyys.

Päivittäistavarakaupan ja pankkipalveluiden yhdistäminen on selvästi lyömässä enemmän läpi asiakkaiden keskuudessa, todettiin Asiakkuusindeksin tutkimusraportissa.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa arvioitiin yhteensä 52 Suomessa toimivaa yritystä eri toimialoilta.

Tutkimuksen ovat teettäneet Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML ja Avaus. Norstatin toteuttamaan tutkimukseen vastasi yhteensä noin 2 000 suomalaista kuluttajaa.

Lue Jari Sinkkosen blogikirjoitus ja tutustu tutkimuksen tuloksiin laajemmin täällä.