Gå direkt till innehållet

Asiakkuusindeksi 2013: S-Banken erbjuder de bästa kundupplevelserna och har de mest trogna kunderna

2013-09-17

Enligt Asiakkuusindeksi 2013 erbjuder S-Banken de bästa kundupplevelserna och har de mest trogna kunderna. S-Banken tog sig från tionde plats 2012 till första plats 2013. Ifolor rankades tvåa såsom i fjol och Veikkaus kom på tredje plats.

Priset togs emot av Jari Sinkkonen, S-Bankens direktör för privatkundsverksamheten.

– Kundlojalitet kan nås endast genom höga insatser. Vi satsar på att skapa produkter och tjänster som tillgodoser kundernas behov, och ser till att det är lätt och enkelt att använda dem, säger Sinkkonen.

– En av våra framgångsnycklar är att vi har bildat en bank som finns nära människor. Vårt syfte är inte att vara den stora och fina som kunden går till med mössan i handen för att söka visdom. Vi kan nog vårt arbete, men vi behöver inte bevisa det med kritstrecksrandiga kostymer och mahognydiskar. För oss är det viktigare att vara närvarande och nära människor, säger Sinkkonen.

Asiakkuusindeksi – Kund Nöjd Index är Finlands största årliga undersökning om kundupplevelser och kundlojalitet i finländska företag. I undersökningen utvärderades 52 företag som är verksamma i olika branscher i Finland.

Undersökningen har gjorts på uppdrag av Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML) och Avaus. I undersökningen, som genomfördes av Norstat, deltog cirka 2 000 finländska privatpersoner.