Verkkopankissa ja S-mobiilissa on järjestelmäpäivityksestä johtuva huoltokatko 27.9. kello 00.05–6.00. Pahoittelemme häiriötä.

Laskujen maksaminen verkossa lisää suosiotaan

7.6.2012

Verkkomaksamisen suosio jatkaa edelleen kasvuaan, osoittaa Finanssialan Keskusliiton keväällä 2012 julkaisema kyselytutkimus. Tämä trendi on huomattavissa myös S-Pankin sähköisten palveluiden käyttäjien määrän lisääntymisessä: miljoonan pankkitunnuksen raja meni rikki elokuussa 2011 ja tällä hetkellä pankkitunnuksia on jo 1 100 000.

Finanssialan Keskusliiton koostaman raportin Säästäminen, luotonkäyttö ja maksutavat mukaan peräti 81 prosenttia suomalaisista maksaa laskunsa verkkopankissa.

Suosituinta verkossa maksaminen on 18–44-vuotiaiden keskuudessa – heistä lähes kaikki ilmoittaa maksavansa laskunsa pääasiallisesti verkossa.

Myös iäkkäämmät, 65–74-vuotiaat, maksavat yhä useammin laskunsa verkkopankissa. Tällä hetkellä lähes puolet heistä kertoo maksavansa laskunsa sähköisesti.

S-Pankin verkkopankin aktiivisten käyttäjien määrä kasvaa jatkuvasti ja tunnistautuminen tehdään yhä useammin S-Pankin pankkitunnuksia käyttäen.

E-lasku kiinnostaa kuluttajia

E-lasku kiinnostaa tutkimuksen mukaan kuluttajia aiempaa enemmän. Kuluttajien tekemien
e-laskun vastaanottoilmoitusten määrä oli vuoden 2011 lopussa 47 prosenttia suurempi kuin vuotta aiemmin. Aktiivisimmin e-laskuja käyttää 35–39-vuotiaat, joista tällä hetkellä jo 40 prosenttia käyttää e-laskupalveluita.

S-Pankki lanseerasi e-laskupalvelun verkkopankissaan alkuvuodesta 2012. Laskuttajia palvelussa on tällä hetkellä lähes 300 ja uusien laskuttajien hankkimisen eteen tehdään jatkuvasti ahkerasti töitä.

E-laskun voi tilata suoraan verkkopankkiin ja maksaminen onnistuu parilla klikkauksella. Maksun voi myös automatisoida.

Finanssialan Keskusliiton tekemä raportti on luettavissa kokonaisuudessaan liiton sivuilla

Tutkimusta varten haastateltiin tammi-helmikuussa 2 393 15–74-vuotiasta mannersuomalaista. Haastattelut suoritti Finanssialan Keskusliiton toimeksiannosta IROResearch Oy.