S-Pankki yhdisti NetPostin verkkopankkiinsa

11.6.2009

S-Pankin ja Itellan yhteistyön tuloksena syntyi uudenlainen tapa hoitaa
sähköiset laskut

S-Pankki on avannut uudenlaisen palvelukokonaisuuden, S-Pankki NetPostin. Jatkossa Postin sähköistä asiointipalvelua, NetPostia, voi käyttää osana S-Pankin verkkopankkia.

”S-Pankki NetPostin kautta verkkopankkiin voi vastaanottaa täysin perinteisten paperilaskujen näköisiä sähköisiä laskuja, jotka siirtyvät maksuun yhdellä likkauksella”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Ylihurula uskoo sähköisten laskujen käytön yleistyvän, kun laskujen tiedot ovat jatkossa yhtä helposti luettavissa kuin paperiversioissakin.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman toimivan ja kokonaisvaltaisen ratkaisun päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen. Yhdellä kirjautumisella, yhdessä osoitteessa pystyy jatkossa hoitamaan laskut niiden tilaamisesta ja vastaanottamisesta aina maksamiseen ja arkistointiin saakka”, Ylihurula jatkaa.

Paitsi laskuille S-Pankki NetPosti toimii sähköisenä postilaatikkona muillekin asiakirjeille.

"S-Pankki on kehittänyt verkkopankkiaan ennakkoluulottomasti ja erittäin asiakaslähtöisesti. Olemme iloisia, että voimme tarjota sähköisten kirjeiden vastaanottopalvelun ja sähköisen arkiston S-Pankki NetPostin asiakkaille. Yhteistyö yhdistää verkkopankkiasioinnin ja sähköisen asiaviestinnän ja nopeuttaa näin asioiden
hoitamista", sanoo NetPosti-palvelun johtaja Antero Sarèn.

”S-Pankki NetPostin käyttäjät voivat tietoturvallisesti ja maksuttomasti vastaanottaa sähköisiä kirjeitä, kuten esimerkiksi laskuja, vakuutussopimuksia ja palkkakuitteja yhteensä yli 3 000 yritykseltä ja viranomaiselta. S-Pankki NetPosti tarjoaa kahden vahvan suomalaisen toimijan yhteistyön tuloksena uudenlaisen palvelukokonaisuuden, joka on toteutettu nimenomaan käyttäjien tarpeista lähtien”, toteaa NetPostin
ratkaisuliiketoiminnan johtaja Tommi Björklund.

”Asioiden hoitaminen sähköisesti on mahdollista ajasta ja paikasta riippumatta. Jokainen vastaanotettu sähköinen kirje on myös henkilökohtainen ekoteko, joka vähentää hiilidioksidipäästöjä”, Björklund jatkaa.

S-Pankki NetPostin asiakkaat voivat hyödyntää myös sähköisen, älykkään arkiston. Tärkeät asiaviestit ovat maksuttomasti ja järjestelmällisesti arkistoituna yhdessä paikassa verottajan vaatimusten mukaiset kuusi vuotta.

Lisätietoja:

S-Pankki Oy on SOK:n (Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta) 100 %:sti omistama tytäryhtiö. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen
rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin 1 000 S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelimitse S-Pankki asiakaspalvelun kautta. S-Pankilla on tällä hetkellä noin 2,1 miljoonaa asiakasta, joista 700 000 käyttää verkkopankkia. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus.

NetPosti on kuluttajien turvallinen sähköinen asiointipalvelu, joka sisältää postilaatikon, kuuden vuoden arkiston ja yli 1 000 sähköistä asiointilomaketta. NetPosti-palvelussa on tällä hetkellä 3 000 lähettäjäyritystä ja yli 1 000 viranomaislomaketta. Kuluttajia palvelun piirissä on yli 170 000. Vuonna 2008 palvelun kautta toimitettiin yli 2,1 miljoonaa sähköistä kirjettä kuluttajille. NetPostiin voi tutustua tarkemmin osoitteesta www.netposti.fi.