Gå direkt till innehållet

S-Banken kombinerade NetPosti med sin webbank

2009-06-11

S-Banken och Itella har i samarbete tagit fram ett nytt sätt att hantera elektroniska fakturor

S-Banken har öppnat en ny tjänstehelhet, S-Banken NetPosti. I fortsättningen kan man använda NetPosti, Postens elektroniska transaktionstjänst, som en del av S-Bankens webbank.

"Via S-Banken NetPosti kan man i webbanken ta emot elektroniska fakturor som ser ut precis som traditionella pappersfakturor och som med ett enda klick kan skickas till betalning", säger Pekka Ylihurula, VD S-Banken.

Ylihurula tror att elektroniska fakturor blir vanligare i och med att informationen på fakturorna kan läsas lika enkelt som pappersfakturorna.

"Vi vill erbjuda våra kunder en välfungerande och heltäckande lösning för skötsel av den dagliga ekonomin. Med en enda inloggning kan man i fortsättningen hantera fakturorna, från beställning och mottagning till betalning och arkivering", fortsätter Ylihurula.

Utom elektroniska fakturor kan man också skicka andra elektroniska dokument till S-Banken NetPosti.

"S-Banken har utvecklat sin webbank fördomsfritt och mycket kundorienterat. Vi är glada att vi kan erbjuda S-Banken NetPostis kunder en mottagningstjänst för elektroniska brev och ett elektroniskt arkiv. Samarbetet förenar webbanksfunktionerna med elektronisk dokumentkommunikation, och gör det möjligt att sköta sina ärenden snabbare, säger chefen för tjänsten NetPosti, Antero Sarèn.

"Den som använder S-Banken NetPosti kan med bibehållen datasäkerhet gratis ta emot elektroniska brev, t.ex. fakturor, försäkringsavtal och lönekalkyler av totalt över 3000 företag och myndigheter. S-Banken NetPosti erbjuder resultatet av samarbete mellan två starka finländska aktörer, en ny tjänstehelhet som har tagits fram utgående från användarnas behov", säger Tommi Björklund, chef för NetPostis lösningsverksamhet.

"Numera kan man sköta sina ärenden elektroniskt, oberoende av tid och plats. Varje mottaget elektroniskt brev är också en personlig ekologisk gärning, som minskar utsläppen av koldioxid", fortsätter Björklund.

S-Banken NetPostis kunder kan också använda ett intelligent elektroniskt arkiv. Alla viktiga dokument arkiveras gratis och systematiskt i de sex år som skattemyndigheten förutsätter.

Ytterligare information:
Verkställande direktören Pekka Ylihurula, S-Banken Ab, tfn 010 76 82100, pekka.ylihurula@sok.fi
Direktör Antero Sarèn, NetPosti-tjänsterna, Itella Abp, tfn 040 826 8649, antero.saren@itella.com
Direktören för NetPostis lösningsverksamhet Tommi Björklund, NetPosti-tjänsterna, Itella Abp, puh. 050 3866 203, tommi.bjorklund@itella.com

Mer information om S-Banken NetPosti »

S-Banken Ab är ett helägt dotterbolag till SOK (Centrallaget för Handelslagen i Finland). S-Banken erbjuder sina kunder tjänster som anknyter till sparande, betalningar och finansiering av inköp. S-Banken betjänar sina kunder vid ca 1000 av S-gruppens verksamhetsställen över hela landet, via sin webbank samt per telefon via S-Banken Kundtjänst. S-Banken har för närvarande ca 2,1 miljoner kunder, av vilka närmare 700 000 använder webbanken. S-Banken har beviljats Nyckelflaggan, en symbol för inhemskhet.

NetPosti är en trygg kommunikationstjänst för konsumenter med brevlåda, arkiv för sex år och över 1000 elektroniska blanketter för olika ändamål. För närvarande har tjänsten NetPosti 3000 avsändande företag och över 1000 blanketter från olika myndigheter. Tjänsten används av över 170 000 konsumenter. År 2008 levererades över 2,1 miljoner elektroniska brev till konsumenter via tjänsten. Läs mer om NetPosti på webbplatsen www.netposti.fi