S-Pankki tuplannut markkinaosuutensa yksityishenkilöiden talletuksista

15.10.2009

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on kahden ensimmäisen toimintavuoden aikana
nostanut markkinaosuutensa yksityishenkilöiden talletuksista Suomessa toimivissa
pankeissa 1,3 prosentista 2,6 prosenttiin.

Yksityishenkilöt ovat tallettaneet S-Pankkiin yli kaksi miljardia euroa. Kauppapankin ovien avautumisesta lähtien talletukset ovat kasvaneet kuukausittain keskimäärin 49 miljoonalla eurolla.

S-Pankin alkuperäinen 829 miljoonan euron talletuskanta muodostui, kun S-ryhmän osuuskauppojen säästökassoihin ja huoltokonttoreihin tehdyt sijoitukset siirtyivät S-Pankin tileille.

”Talletusten nopea kasvu ja palveluiden jatkuvasti lisääntyvä käyttö kertovat kauppapankin vastanneen todelliseen tarpeeseen. S-Pankki on askel kerrallaan ottanut oman paikkansa Suomen pankkimarkkinoilla”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Pankki on myöntänyt kahden vuoden aikana 275 000 S-Etukortti Visaa, jotka täyttävät uudet kansainväliset korttistandardit. Keskimäärin Visa-kortteja on myönnetty noin 11 000 kappaletta kuukausittain.

S-Pankin verkkopankilla on nykyisin 750 000 käyttäjää.

”Kotimaisuus, maksuttomat peruspalvelut sekä asioinnin palkitsevuus ovat S-Pankin suurimmat vahvuudet kilpailussa asiakkuuksista. S-Pankilla on hyvät lähtökohdat jatkaa kasvuaan”, sanoo Ylihurula.

S-Pankin avautumisesta tulee 15. lokakuuta kuluneeksi kaksi vuotta.

Lisätietoa:

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,1 miljoonaa asiakasta. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä
hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin 1 000 S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelimitse S-Pankki Asiakaspalvelun kautta. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus. Lisätietoa osoitteesta www.s-pankki.fi.