S-Pankin talletuskanta kasvoi vuoden 2008 aikana yli 70 prosentilla

13.2.2009

Talletuskanta oli vuoden lopussa noin kaksi miljardia euroa. Talletusten määrä S-ryhmän omassa pankissa kasvoi keskimäärin 68 miljoonalla eurolla kuukausittain.

Vuosi 2008 oli Suomen ainoalle kauppapankille ensimmäinen kokonainen
toimintavuosi.

Talletusten määrä S-Pankissa kasvoi vuoden aikana yli 70 prosentilla. Talletuskanta kasvoi kuukausittain keskimäärin lähes 68 miljoonalla eurolla, yhteensä 810 miljoonalla eurolla. Talletuskanta oli vuoden lopussa noin kaksi miljardia euroa.

”Näin iso siirtymä uuteen pankkiin ensimmäisen täyden vuoden aikana on merkittävä tapaus suomalaisessa pankkihistoriassa. Kiitos tästä kuuluu osuuskauppojen asiakasomistajille, jotka ovat ennakkoluulottomasti ottaneet kauppapankin palvelut käyttöönsä ja havainneet konseptimme toimivaksi”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Ylihurulan mukaan kotimaisuus, hyvät ja maksuttomat peruspalvelut sekä asioinnin palkitsevuus ovat S-Pankin suurimmat vahvuudet.

S-Pankin asiakasmäärä kasvoi vuoden aikana 159 000 asiakkaalla ja oli vuoden lopussa 2 034 000. S-Pankin verkkopankilla oli vuoden lopussa 630 000 käyttäjää. S-Pankin myöntämien, uudet kansainväliset maksustandardit täyttävien Visa Credit- ja Visa Debit -korttien määrä lähes nelinkertaistui edellisvuoteen verrattuna.

Lisätietoja:

S-Pankki Oy on SOK:n (Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta) sataprosenttisesti omistama tytäryhtiö. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin tuhannessa S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelimitse S-Pankki Asiakaspalvelun kautta. S-Pankki käyttää kotimaisuutta
kuvaavaa Avainlippu-tunnusta.