Siirry suoraan sisältöön
Verkkopankki

Miksi en saa tekstiviestivahvistusta puhelimeeni?

Tilanne voi johtua monesta syystä. Yleisimpiä ovat:

Internet-selain:

Tietokoneesi internetselain voi vaikuttaa tekstiviestivahvistuksen lähettämiseen, jos selain on vanhentunut. Päivitä selain ja ota käyttöön automaattiset päivitykset. Yleensä tämä tehdään selaimen komentoriviltä kohdasta Tietoja tai Ohje. Tarkempia tietoja löydät selaimen ohjeesta tai internetistä.

Suosittelemme, että käytät verkkopankkia seuraavien internetselaimien uusimmilla versioilla: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge tai Safari (macOS).

Vahvistusviesti menee roskaviesteihin:

Tekstiviestivahvistus saattaa joskus päätyä puhelimen roskaviestien joukkoon. Ongelma on havaittu ainakin Android-puhelimilla (esimerkiksi Sony, Samsung ym.). Jos et ole saanut tekstiviestivahvistusta, tarkista puhelimesi roskapostikansio. Yleensä se löytyy saapuneiden tekstiviestien näkymästä painamalla valikkoa tai kolmea pistettä ja valitsemalla esimerkiksi roskaposti / roskasisältö / estetyt tms.

Huomaathan, että myös S-Pankin nimissä lähetetään huijausviestejä tekstiviesteillä. Viestin lähettäjänä näkyy S-Pankki, joten viesti tulee samaan ketjuun aitojen viestiemme kanssa. Ole siis tarkkana, kun muutat roskasisältöön menneitä viestejä sallituiksi. Jos viestissä on linkki, älä klikkaa sitä. Emme koskaan lähetä asiakkaillemme linkkejä sivustoille, joissa kysytään pankkitunnuksia tai korttitietoja. Lisätietoa löydät Turvallinen pankkiasiointi -sivulta.

Virheellinen tai puuttuva puhelinnumero:

Tekstiviestivahvistus voi jäädä saapumatta siksi, että vahvistusviestin puhelinnumero on väärä. Tämä voi johtua esimerkiksi siitä, ettemme tiedä uutta puhelinnumeroasi tai ettei se ole päivittynyt verkkopankkiin. Voit vaihtaa tekstiviestivahvistuksessa käytettävän puhelinnumeron kirjautumalla verkkopankkiin tunnuslukutaulukolla tai toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla verkkosivuillamme.