Siirry suoraan sisältöön

Mikä on yksilöintitunnus S-mobiililla tunnistauduttaessa?

Kun kirjaudut verkkopankkiin, vahvistat maksuja tai tunnistaudut S-mobiilin avulla erilaisiin palveluihin, näet tunnistautumisen yhteydessä kirjaimia ja numeroita sisältävän yksilöintitunnuksen. Tunnuksen tarkoitus on varmistaa, että tekemäsi tunnistautuminen on varmasti sinun tekemäsi. 

Miten yksilöintitunnus toimii?

Kun olet esimerkiksi kirjautumassa verkkopankkiin, näet yksilöintitunnuksen verkkopankin kirjautumissivulla ja saman tunnuksen S-mobiilisi tunnistautumisnäkymässä. Jos tunnus on sama molemmissa näkymissä, voit huoletta hyväksyä tunnistautumisen. 

Jos yksilöintitunnus ei täsmää, peruuta tunnistuspyyntö ja aloita tunnistautuminen uudelleen. Sinun ei tarvitse ilmoittaa tällaisesta tilanteesta meille. Jos tilanne toistuu useasti, olethan tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme.

Jos et näe tunnistautuessasi yksilöintitunnusta lainkaan, päivitä S-mobiilisi uusimpaan versioon (2.15.0) puhelimesi sovelluskaupasta.  

Huomaathan myös, että yksilöintitunnus vaihtelee ja on aina erilainen jokaisella tunnistautumiskerralla.