Gå direkt till innehållet
Banktjänsterna i S-mobil och på webbanken samt identifiering med S-mobil eller webbankskoder är tillfälligt ur bruk natten mellan lördag och söndag den 8–9 november från klockan 21.00 till 8.00. Vi beklagar avbrottet i tjänsterna.
Läs mer

Hur kan jag säkerställa att det är säkert att identifiera mig med S-mobil?

I S-mobil används en identifieringskod som garanterar en säker identifiering. Koden är unik varje gång du identifierar dig. Du ser koden när du loggar in på webbanken med S-mobil, bekräftar betalningar eller identifierar dig i olika tjänster.

Hur fungerar identifieringskoden?

När du till exempel ska logga in på webbanken, ser du koden bestående av bokstäver och siffror på webbankens inloggningssida och på identifieringsvyn i S-mobil. Om koden är densamma i båda vyerna, kan du lugnt godkänna identifieringen. 

Om identifieringskoden inte stämmer, ska du ångra begäran om identifiering och börja från början. Du behöver inte anmäla situationen till oss, men om det upprepas ofta, ska du kontakta vår kundtjänst. Om du inte ser någon identifieringskod, ska du uppdatera S-mobil till den senaste versionen i appbutiken i din telefon.