Siirry suoraan sisältöön

Miten ja milloin voin tehdä reklamaation korttiostoista, joita en ole itse tehnyt?

Jos reklamaatiosi koskee esimerkiksi peruuntunutta matkaa tai verkkokaupasta tilaamaasi tuotetta, olethan ensin yhteydessä palveluntarjoajaan tai tuotteen myyjään. Jos et pääse korvauksesta tai hyvityksestä yhteisymmärrykseen veloittajan kanssa, voit tehdä meille kirjallisen reklamaation. Muista liittää reklamaation liitteeksi käymäsi keskustelu veloittajan kanssa.

Tee meille suoraan reklamaatio, jos olet huomannut tili- tai luottotapahtuman, jota et tunnista. Huomaathan, että joidenkin korttimaksujen kohdalla veloittaja saattaa näyttää tilitapahtumissa erikoiselta. Jos olet varma, tai epäilet, että kyseinen korttimaksu tai tilitapahtuma ei ole sinun tekemäsi, sulje korttisi viipymättä soittamalla pankkien yhteiseen sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm, 24 h/vrk). Ulkomailta soitettaessa numero on +358 20 333. Vastuu kortin mahdollisesta väärinkäytöstä siirtyy ilmoitushetkellä meille. Tee tässä tapauksessa myös rikosilmoitus poliisille osoitteessa www.poliisi.fi/tee-rikosilmoitus. Reklamaatiossa sinun tulee kiistää tehneesi tapahtumat sekä mainita tapahtumien päivämäärät, veloittajien nimet ja veloitusten summat. 
 
Näin lähetät reklamaation

Voit tehdä reklamaation helpoiten lähettämällä viestin verkkopankissa. Voit myös postittaa meille reklamaatiolomakkeen. Reklamaatiossa sinun tulee kiistää tehneesi tapahtumat sekä mainita tapahtumien päivämäärät, veloittajien nimet ja veloitusten summat. 

Tarkista, että sinulla on kaikki tarvittavat tiedot reklamaatiota varten:
  • päivämäärä,
  • summa,
  • veloittajan nimi,
  • kopio tiliotteesta tai luottokorttilaskusta,
  • kaikki asiaan liittyvät dokumentit, kuten mahdollinen sähköpostikeskustelun veloittajan kanssa,
  • kopio mahdollisesti tehdystä rikosilmoituksesta.

Lähetä reklamaatio verkkopankissa

  1. Kirjaudu verkkopankkiin.
  2. Mene Asiakaspalvelu -välilehdelle ja klikkaa Lähetä viesti S-Pankin Asiakaspalveluun.
  3. Verkkopankissa auttaa chat-robotti. Kerro chat-robotille, että asiasi koskee korttireklamaatiota. Robotti ohjaa sinut lähettämään viestin.
  4. Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet. Voit katsoa viestissä tarvittavat tiedot verkkosivuillamme olevasta reklamaatiolomakkeesta
  5. Lähetä reklamaatio.
Käsittelemme reklamaation mahdollisimman pian ja olemme tämän jälkeen sinuun yhteydessä viestillä verkkopankissa tai kirjeitse.